Германската верига хипермаркети от типа "направи си сам" Praktiker е решила да замрази бъдещото си разширяване, за да оптимизира разходите в условията на икономическо забавяне, съобщава Ройтерс.
Наред с това компанията не е дала прогнози за очакваните финансови резултати тази година.
От Praktiker са съобщили, че целят да постигнат "приемлива печалба дори и в случай на свит обем на продажби". Продажбите и печалбата се очаква да се подобрят през 2010 г., ако икономиката дотогава се възстанови.
Praktiker не е единствената германска верига в сегмента, която е изправена пред затруднения.
Най-голямата европейска верига за стоки за дома Kingfisher съобщи, че смята да затвори една трета от своите губещи магазини в Китай, като каза, че очаква спад в печалбата си за 2009 г. поради глобалната рецесия.
Миналата седмица бе съобщено, че бизнес доверието в Германия се е понижило през март до най-ниското си ниво от 1990 г. насам поради опасения, че рецесията все още не се е проявила с пълна сила в най-голямата икономика в Европа, пише изданието.
"Предвид настоящата рецесия, която започна да навлиза в сектора "направи си сам", ние се подготвяме за изразено временно забавяне на дейността ни в Германия и в чужбина", казва изпълнителният директор на Praktiker Волфганг Вернер.
В резултат на кризата втората по големина верига в сегмента в Германия е въвела съкратен работен ден, като е станала първата компания в сектора на търговията, която взима подобни мерки. Наред с това тя е намалила инвестициите и е понижила дивидента си до 0,1 евро на акция от 0,45 евро.
"Това означава, че спираме за кратко с международната си стратегия", казва Вернер. Тази година Praktiker ще отвори не повече от пет нови магазина извън Германия в сравнение с 12 миналата. Към края на 2008 г. групата е имала общо 436 магазина.
Мевдународният бизнес на Praktiker формира около две трети от печалбата й преди лихви, данъци и амортизация за 2008 г., която е 129 млн. евро.