IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

ЦИЕ топ дестинация за разширяване на международните търговски вериги

През 2007 и 2008 г. Русия и Турция са се обособили като ключови локации за търговците, които търсят нови пазари за веригите си

11:52 | 17.02.09 г.
Автор - снимка
Създател
ЦИЕ топ дестинация за разширяване на международните търговски вериги

Регионът на Централна и Източна Европа (ЦИЕ) се е превърнал в една от най-популярните дестинации за разширяване за международните търговски вериги през последните години, сочи проучване на консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL).

През 2007 и 2008 г. Русия и Турция са се обособили като ключови локации за търговците, които търсят нови пазари за разширяване на веригите си.

Турция е привлякла 11,3% от всички вериги, които са стъпили на нови пазари през изминалите две години., а Русия – 10,6%.

В ЦИЕ са били топ 5 от всички дестинации в Европа, докато Великобритания е класирана на седмо място, като е привлякла 6,6% от международните вериги.

„Въпреки че настоящият икономически спад е засегнал търсенето, търговците все още проявяват интерес към навлизане в Централна и Източна Европа, въпреки че много от тях в момента обмислят франчайз като метод за намаляване на риска“, казва Невил Мос, директор Европейски проучвания на търговския сегмент в JLL.

„2009 г. се очаква да бъде годината на възможностите“, коментира Джеймс Долфин, директор Проучвания на търговските площи в цяла Европа. „Сделките се очаква да бъдат много изгодни за наемателите дори и на първокласните локации, като най-добрите условия за наем ще са на разположение за най-силните марки.“

По думите му въпреки че доверието на търговците към пазарите в ЦИЕ остава сравнително силно, сега те ще бъдат по-избирателни по отношение на локациите и проектите, тяхната концепция, микс от наематели и др. „Западна и Южна Европа ще станат по-привлекателни за марки от Северна Америка през 2009 г. и ние прогнозираме, че редица търговски вериги като Forever 21, Anthropologie, Hollister и Crate & Barrel ще се възползват от изгодните сделки, които ще бъдат на разположение“, добавя той.

Между януари 2007 г. и декември 2008 г. в Турция са отворени търговски центрове с обща площ от около 1 млн. кв. м, което е допринесло за покачването на интереса на международните търговски марки. Редица нови марки като Gap, Muji и Banana Republic, както и луксозните Calvin Klein, Chanel и YSL, са стъпили на пазара през този период, сочи проучването.

Румъния в момента има най-широк спектър от международни марки в региона. Полша, Румъния и Русия са много популярни локации за разширяване както на директен принцип, така и чрез франчайз.

Въпреки че през последните години САЩ са били един от водещите източници на международни търговски марки, навлизащи в Европа, през 2007 и 2008 г. Италия е оглавявала списъка с 16,6% от всички марки, разширяващи се на Стария континент. САЩ се нареждат на второ място с 14,2%, следвани от Великобритания с 13,3% и Франция с 11,7%. Търговци от Швеция и Холандия обикновено се разширяват към съседни по-големи пазари предвид ограничените пазари в техните страни, сочи докладът.

Данни на Cushman & Wakefield сочат, че в момента 5% от международните търговски вериги планират да разширят бизнеса си у нас през следващите пет години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:26 | 11.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още