IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

В България липсваше връзката между наемодатели и туристи, смятат експерти

Досега основните компоненти от бизнеса с отдаване под наем бяха много трудни или скъпи за организиране, се казва в коментар за пазара у нас

16:18 | 20.01.09 г.
Автор - снимка
Създател
В България липсваше връзката между наемодатели и туристи, смятат експерти

България наскоро се превърна в един от горещите пазари на имоти, израствайки от една страна, която не беше нищо повече от бивша комунистическа държава. Много западноевропейски инвеститори в имоти започнаха да гледат на България като на новата Испания, където те вече бяха пожънали плодовете от присъединяването си към бума в точния момент и бяха решили да повторят същото упражнение в друга държава. Това пише в свой анализ Горян Върбанов, един от основателите на сайта за имоти NewEstate, цитиран от Ezine Articles.

В повечето случаи изчисленията за печалбата бяха до голяма степен базирани на приходите от наемите, които се очакваше да дойдат от многобройните туристи, посещаващи България. Дотук добре. Инвеститорите получиха имотите си, извършиха довършителните работи и започнаха да чакат туристите. По официални данни броят на туристите в България се увеличава средно с 15% всяка година, което даваше основание да се предположи, че тази схема трябва да проработи, сочи анализът.

На практика обаче ситуацията е малко по-различна. Виждахме редица празни имоти, които напразно се опитваха да привлекат наематели. Всъщност резултатите от интернет търсенето, което в днешно време е нормата, когато се търси каквато и да било информация, показват единствено петзвездни хотели с нощувки на цени от 150 евро на вечер в курорти със стотици апартаментни хотели, коментира той.

И така къде е проблемът? По-задълбочен анализ на ситуацията показва, че това просто е проблем на един от фундаменталните провали на пазарната икономика, а именно информационната празнина.

Липсваше връзката между собствениците и наемателите. Секторът на наемните услуги в България е в своя зародиш. Основните компоненти като рекламиране на имота, срещи с наемателите, смяна на спалното бельо и поддръжката на имота са много трудни за организиране или в случаите, когато са възможни, това става на изключително висока цена, която превръща целия наемен бизнес в благотворителна акция, смята той.

Добрата новина е, че сега поради охлаждането на по-изгодния бизнес с продажбите все повече брокери се насочват към отдаването под наем. Тази тенденция се очакваше в продължение на дълго време и се предполага, че ще доведе до по-развит сектор на наемните услуги, който със сигурност ще е от полза както на собствениците, така и на туристите, се казва в анализа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:03 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още