IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Развитите пазари се завръщат на картата на инвеститорите в търговски площи

Франция, Германия, Италия, Испания и Великобритания се очаква да привличат все повече интерес в идните 12-18 месеца

16:54 | 01.12.08 г.
Автор - снимка
Създател
Развитите пазари се завръщат на картата на инвеститорите в търговски площи

Инвеститорите все повече се насочват към имоти, които имат силни защитни качества по отношение на конкретния пазар, локацията, мащаба, микса от наематели и качеството на проекта, сочи проучване на консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL).

В тази връзка може да се очаква, че търговските центрове, и по-специално тези на по-развитите и големи пазари в Западна Европа, ще продължат да бъдат ключова цел за инвестиционната общност през 2009 г.

Компанията посочва за пример петте ключови пазара Франция, Германия, Италия, Испания и Великобритания, които ще представляват особен интерес за инвеститорите. Това не означава, че няма да има изгодни инвестиционни възможности и на други пазари в Европа през следващите 12-18 месеца, се казва в проучването.

Инвестициите в търговски центрове на тези пет пазара са представлявали 80% през 2004 г., като този дял се е свил до 45% през 2008 г.

„Ние смятаме, че настоящите пазарни условия предоставят възможност за „големите пет“ да си вземат обратно част от пазарния дял“, казват от компанията.

Според JLL основните причини за тази прогноза са стабилните и големи икономики в тези страни, развитият пазар на търговски центрове, значителните нови проекти, които излизат на пазара, фактът, че това са едни от най-прозрачните пазари, които същевременно представляват и силни инвестиционни пазари и други.

След периода на икономическа несигурност, смятаме, че инвеститорите ще се насочат към по-развитите пазари, които предлагат по-голяма прозрачност, ликвидност и стабилност, казват от компанията. Въпреки че петте големи пазара не предлагат непременно по-висока доходност, те предлагат потенциално по-голяма сигурност за приходите заради международните търговски марки, които заемат площите и заради икономическата устойчивост на тези страни.

В момента на тези пет пазара има над 3 хил. търговски центъра с обща отдаваема площ от 64 млн. кв. м. Това представлява около 62% от общата търговска площ в Европа, което е значителен дял предвид инвестиционния и строителен бум в Централна и Източна Европа, казват от компанията. Двата най-развити пазара, Великобритания и Франция, имат най-голям дял от площите, а в Испания, Италия и Германия има още около 30 млн. кв. м.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:47 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още