През март следващата година в Бургас ще започне строителството на първия открит мол (open air mall) в България, съобщиха от компанията инвеститор Зет Би Ес ЕООД.
По план молът, наречен “The Strand“, трябва да бъде отворен през 2010 г., а инвестицията в него е 30 млн. евро, уточниха от компанията за Investor.bg.
При откритите молове магазините и заведенията са разположени по продължение на оформени като улици отворени пространства с широки пешеходни зони с навеси и места за отдих.
Проектът в Бургас ще бъде реализиран върху терен от 60 дка до магистралата за София, в близост до строящия се магазин на Baumax, уточниха още от компанията.
Молът ще разполага с 30 хил. кв. м търговски площи, над 8 хил. кв. м пешеходни зони и 26 хил. кв. м паркинг на едно ниво. Специални навеси ще предпазват откритите зони при лошо време.
Очакванията на инвеститора са в мола да бъдат представени над 50 известни международни търговски вериги. Вече има проявен интерес за наемане на търговски площи в мола от страна на няколко големи вериги, уточняват от компанията.
Концепцията за проекта е създадена от британското архитектурно бюро GMW, а консултантската компания King Sturge е поела отдаването под наем на търговските площи и се очаква скоро да открие свой офис в София.
Отворените молове имат по-ниски разходи за построяване и поддръжка от традиционните, затворени търговски обекти, което се отразява в по-ниски наемни нива, отбелязват от компанията.
„За България концепцията за отворени молове е особено подходяща както от икономическа гледна точка, така и поради благоприятните климатични условия”, казва Мариела Остенд, инвестиционен директор на Зет Би Ес.
Компанията има планове за изграждане на подобни проекти и в Хасково и Пазарджик.