Финансовата криза доведе до промяна в посоката на развитие на глобалните пазари на имоти. Докато за някои това означава трудности при реализацията на проектите поради ограниченото финансиране, спад в търсенето, понижаващи се стойности на имотите и влошена икономическа перспектива, за други забавянето на сектора носи нови инвестиционни и пазарни възможности.
Консултантската компания Colliers International дава пример с руския пазар на търговски площи, където някои експерти очакват, че малките и средни търговски центрове може да бъдат по-успешни от някои регионални гиганти.
Анализатори, цитирани от специализираното издание EuropeRE, припомнят кризата в Русия от 1998 г., която е помогнала на местните търговски вериги и производители да стъпят на пазара и да завземат пазарен дял.
По подобен начин сегашните събития дават на местните строителни предприемачи уникален шанс да представят своите търговски проекти на пазара, пише изданието. Такива проекти изискват по-малки инвестиции, но са много уязвими дори и от малки концептуални пропуски. Всеки проект, който влиза на пазара, трябва да се характеризира от най-ефективен дизайн и строителни решения.
По време на криза достъп до финансиране имат единствено проектите, които са с потенциал да бъдат най-печеливши, които са ефективни от гледна точка на разходите и обещават бърза възвръщаемост на инвестициите.
От ситуацията могат да спечелят и консултантски компании, които предлагат анализ на проекти по отношение на потенциалната им ефективност и как ключовите им функционални характеристики влияят върху маркетирането. По този начин банките могат по-лесно да избират проектите, в които да инвестират, а предприемачите – да оптимизират разходите си и да увеличат рентабилността на търговския център.