С подкрепата на петродоларите столицата на Обединените арабски емирства Абу Даби бързо се превръща в международен културен център и привлича множество международни медийни компании, пише International Herald Tribune.
В неделя няколко компании съобщиха, че ще установят свои клонове в Абу Даби. Сред тези компании са CNN, книгоиздателствата HarperCollins и Random House, BBC, Financial Times и благотворителният клон на Thomson Reuters, Thomson Reuters Foundation.
Служители от тези компании заедно с местни кореспонденти от Абу Даби ще ползват център с площ 200 хил. кв. м, наречен Abu Dhabi Media Zone, който се строи от правителството за чуждестранните медийни компании.
Центърът е замислен като инкубатор, в които ще се помещават западни медийни компании. Той ще предлага програми за обучение на журналисти и филмови продуценти от региона.
CNN планира да разпредели около 30 свои служители там и да започне да излъчва новини всекидневно от Абу Даби по CNN International. Абу Даби е четвъртият международен пункт на компанията, откъдето тя може да излъчва предавания от студио, като останалите са Лондон, Хонконг и Мексико.
HarperCollins, книгоиздателското поделение на News Corporation, установява присъствието си на пазара в Абу Даби, за да се възползва от ръста в продажбите на англоезичните книги в Близкия изток.