Големите хотелски вериги като Marriott, Hilton, Wyndham и Starwood планират нови хотели в Румъния, въпреки че известен брой от големите хотели са отчели по-ниски нива на заетост тази година.
„Имахме 2% спад на заетостта, но приходите ни продължават да нарастват. Въпреки че пазарът още е във възход, трябва да имаме предвид факта, че вече има повече хотели“, казва Кърт Щрохмайер, генерален мениджър на гранд хотел JW Marriott в Букурещ, цитиран от Ziarul Financiar.
Marriott е в процес на преговори със строителни предприемачи за въвеждане на пазара в Букурещ на марките Courtyard и Renaissance. Освен това компанията има планове да отвори хотел с марката Marriott или Renaissance в Тимишоара и с марката Courtyard или Renaissance в Брашов.
Hilton също планира експанзия в Румъния.
„Глобалната криза ще окаже по-малко влияние върху Румъния в сравнение със Западна Европа и пазарът ще продължи да нараства“, обяснява Фридрих Нийман, генерален мениджър на Athenee Palace Hilton. За тази година той изчислява ръст на приходите и печалбата от между 5% и 10%. Hilton планира да наложи шест марки в Европа. Очакванията на веригата са през следващите години в Румъния най-развит да бъде средният пазарен сегмент.
Освен това Starwood, която притежава марките Le Meridien, Sheraton и Four Points, обяви плановете си да навлезе на румънския пазар, като предвижда присъствие в Букурещ и пет други града.
„Пазарът е във възход в Източна Европа и Букурещ не е толкова изложен на влияние от САЩ, както Лондон или други столици от Западна Европа“, обяснява Винсънт Лей от Starwood.
От веригата Dolce Hotels & Resorts също са заявили интерес към Източна Европа, в това число към Румъния.
Според проучване на консултантската компания Trend Hospitality, която е стратегически партньор на веригата Wyndham Hotels на пазара в Румъния, търсенето на хотелско настаняване ще нарасне със 7% през 2009 спрямо 10% тази година.
Wyndham навлезе в страната с марките Howard Johnson и Ramada и планира да въведе също Ramada Encore и Days Inn.