IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Цената е все още водещ фактор при избора на бизнес локация

Качеството на живот и качеството на имотите обаче стават все по-важни

11:57 | 23.09.08 г.
Автор - снимка
Създател
Цената е все още водещ фактор при избора на бизнес локация

Фактори като цена, достъп до талантливи служители и близост до транспорт и други съоръжения имат все още основна роля при избора на локация за разполагане на бизнеса, пише PropertyWeek.

Изданието цитира конференция на асоциацията на професионалисти от областта на бизнес имотите CoreNet Global, според която качеството на самия имот придобива все по-голяма тежест в избора.

Асоциацията се позовава на Том Кларди, вицепрезидент Човешки ресурси в компанията дистрибутор на стоки за дома QVC, за когото работната ръка е основният фактор при тези решения. „Смятате, че да намерите 2 хил. служители сред население от 6 млрд. души е лесно”, коментира той. „Но да намерите точните 2 хил. на точното място никак не е лесно.”

По думите на Рене Бък от Buck Consultants, която консултира големи компании при избора им за релокация, правилната локация зависи от бизнес стратегията на компанията. „Тя може да има пазарен фокус, ценови фокус, да е ориентирана към служителите или да е с технологичен фокус”, казва той. Бък добавя, че качеството на живот и качеството на самия имот в конкретната локация също стават все по-важни фактори, когато компаниите сравняват два града.

Според него цената остава ключов фактор, като цената на имотите и цената на труда не трябва да се разглеждат поотделно.

„Тук идва въпросът за офшоринга*”, казва той. „Трябва да се вземат предвид всички разходи – тези за дистрибуция, както и цената на труда.”

По думите на Кевин Долхопф от Hanes, компанията собственик на продукти с марките Wonderbra и Playtex, някои региони вече са прекалено скъпи за тяхната стратегия по отношение корпоративни сгради, която е ценово ориентирана. „Големите азиатски пазари са вече прекалено скъпи за нас”, казва той. „В момента проучваме Лаос и Индонезия.”

*Офшоринг: преместване на бизнес или на част от бизнеса (производство или услуги) от една страна в друга.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:09 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още