IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Сегментът на магазините за стоки „направи си сам“ се оценява на ?725 млн.

На пазара продължават да навлизат много компании от този тип

17:12 | 19.09.08 г.
Сегментът на магазините за стоки „направи си сам“ се оценява на ?725 млн.

Сегментът на търговски вериги от типа „направи си сам“ в България регистрира високи резултати и на пазара продължават да навлизат много компании от този тип, каза на пресконференция по повод четиригодишнината на Практикер генералният директор на компанията, Райнер Витка.

За 2007 г. компанията отчита увеличение на продажбите от 66,4% до 68,1 млн. евро. В момента пазарният й дял е 9,4% като целият обем на пазара на стоки „направи си сам“ и строителство се оценява на 725 млн. евро.

Поради голямата диверсифицираност на продуктите си компанията не усеща негативните ефекти от проблемите в строителния сектор, отбеляза Витка, като цитира данни за ръст на продажбите от 49,2% за първото полугодие спрямо същия период на миналата година.

Общата инвестиция на Практикер в България до момента е близо 60 млн. евро, но от веригата отказаха да коментират стойността на бъдещите си вложения. Уточнено беше, че България, Румъния и Полша са най-бързо растящите чуждестранни пазари на международната група.

„България има огромен потенциал за развитие особено в сектора на стоките „направи си сам“, отбеляза финансовият директор на компанията. По думите на Витка за ръста занапред ще допринесе предпочитанието на българите сами да ремонтират домовете си.

През 2009 г, компанията планира да отвори магазин в Благоевград, който ще е десетият в рамките на страната и с това Практикер ще присъства във всички градове с население от над 100 хил. души.

Като благоприятни за българската икономика линии в дейността си от компанията посочиха това, че от 979 души персонал само 7 са чужденци, а над 90% от доставчиците им са българи. Компанията смята, че процедурата, по която намира обектите, където да разположи магазините си, също помага на икономическото развитие в страната. Тя работи с инвеститори, които избират мястото и построяват магазина, а след това го отдават под наем на веригата за период от 10-15 години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:33 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още