IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

България и другите нови пазари на Coffeeheaven донесоха загуби за веригата

Високите разходи, свързани с разширяването на нови пазари като България, заедно с понижените продажби в Чехия са причината за загубата

15:23 | 16.09.08 г.
Автор - снимка
Създател
България и другите нови пазари на Coffeeheaven донесоха загуби за веригата

Продажбите на веригата от кафенета Coffeeheaven можеха да отбележат значително повишение през последната година, но компанията, която е регистрирана на Лондонската борса, приключи със загуба заради инвестициите си в нови обекти и нови пазари, пише Financial Times.

Оборотът на групата, която оперира 90 кафенета в шест централноевропейски страни и Латвия, е нараснал с 52% до 16,4 млн. паунда за 12-те месеца до март.

По думите на изпълнителния директор Ричард Уъртингтън, за разлика от Великобритания, където вериги като Costa отчитат забавяне на ръста на продажбите, досега ефектът от кредитната криза върху бизнеса на групата е бил незначителен.

„Макроикономическата картина на пазарите от Централна Европа, които компанията е избрала, е все още благоприятна въпреки настоящата несигурност на световните пазари“, казва той. „Ръстът на продажбите на повечето от нашите пазари остава силен.“

Единственото изключение е Чехия, която е вторият по големина пазар на компанията след Полша, казва той. В Чехия силният ръст на валутата е довел до спад в приходите, заради намалелия брой туристи в страната.

Това, заедно с високите разходи, свързани с установяване на дейността на компанията на нови пазари като Унгария, Румъния и България, е довело до загубата за компанията, пише изданието.

Загубата преди данъци за периода е била 70 355 паунда, в сравнение със загуба от 137 хил. за предишната година.

„Винаги казваме, че не може да се изгради такава силна марка като нашата без в началото да има загуби“, казва той. „От инвеститорите зависи да решат дали им харесва бизнес моделът, но това е бизнес моделът. Средно до пет години отнема преди операциите на нов пазар да станат печеливши.“

Книжата на компанията са отбелязали спад от едва 4% през годината.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:33 | 19.08.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още