IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Разработват нов метод за прогнозиране на заетостта на хотелите

Методът комбинира търсенето на пазара на офис площи с фундаменталните фактори на хотелиерския пазар

12:12 | 23.07.08 г.
Автор - снимка
Създател
Разработват нов метод за прогнозиране на заетостта на хотелите

Консултантската компания за имоти Cushman & Wakefield е разработила нов метод, който ще помага на инвеститорите в хотели да прогнозират заетостта, съобщава Ройтерс.

Методът комбинира търсенето на пазара на офис площи с фундаменталните фактори на хотелиерския пазар.

Cushman & Wakefield базира проучването си на данни на компанията за анализи на пазара на хотели Smith Travel Research. То установява, че в някои пазари за всеки 1000 кв. фута (93 кв. м) заета офис площ отговаря даден брой заети хотелски стаи на година на този пазар, с марж на грешката от 6%.

„Прогнозирането на търсенето на хотелски стаи не е научно обосновано“, казва Ерик Луис от Cushman & Wakefield. „Въпреки това с използването на офис площите прогнозирането става много по-точно, като се вземат предвид най-големите наематели, по-дългосрочните договори за наем, публичността около големите наематели, които идват и излизат от пазара.“

Прогнозите намират корелация между промяната в търсенето на офис площи според дългосрочните договори и търсенето на хотелски стаи, което разчита най-вече на еднократни нощувки, пише изданието.

„Ако прогнозираме какво ще се случи със заетите офис площи на даден пазар за период от две години, ще добием доста добра представа какво може да се случи с търсенето на хотелски стаи през този период“, казва Луис.

Тази формула е приложима за градове със значително голям офис пазар спрямо пазара на хотели, за разлика от градове, чийто хотелиерски пазари са зависими в по-голяма степен от развлекателната индустрия.

В момента инвеститорите в хотели използват комбинация от фактори като броя на участниците в различни конференции и изложения, потребителското доверие и различни данни за бизнес пътуванията. За хотелиерски пазари, които разчитат главно на конференции и изложения, някои от тези индикатори може да служат по-добре за прогнозиране, коментира Луис.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:04 | 10.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още