За някои проекти на пазара на имоти развихрилата се кредитна криза няма особено влияние, когато става дума за мода, интериорни решения и стил. Пример за това е сградата с часовникова кула на Медисън Авеню в Ню Йорк (собственост на израелската компания за имоти Africa Israel), чийто интериор ще бъде реновиран според визията на италианската модна марка Versace.
Марката Versace, известна с логото си във формата на глава на медуза и афинитета си към златния блясък, ще обзаведе 55 апартамента и спа-център в вековната сграда, чието създаване е било вдъхновено от камбанарията на известния площад във Венеция „Сан Марко“, съобщава Ройтерс.
Лично Донатела Версаче ще обзаведе уникален клуб в комплекса.
Финансовите детайли на сделката не са били оповестени.
Africa Israel плати 200 млн. долара за сградата на часовниковата кула миналата година и тогава оттам казаха, че реновирането ще отнеме около две години и разходи от 110 млн. долара.
Завършеният комплекс се очаква да струва около 1 млрд. долара.
Проектът, който ще включва апартамент от над хиляда кв. м на най-горния етаж, е друг индикатор, че настоящата кредитна криза и спадовете на финансовите пазари нямат голямо влияние върху модата, вътрешния дизайн и пазара на луксозни имоти.
От Versace съобщиха през март, че не са засегнати от ефектите на икономическото забавяне и то няма да се отрази на дейността им. Компанията вече има опит в областта на вътрешния дизайн, оставяйки отпечатъка си върху хотели и апартаменти, луксозни яхти и дори интериор на хеликоптери. Преди две години, италианската марка обзаведе 32 апартамента над хотел Plaza в Ню Йорк. Понастоящем компанията няма други проекти с Africa Israel, група, управлявана от израелския милиардер Лев Левиев.
Сградата на часовниковата кула е била проектирана от архитекта Наполеон Льобрюн и първоначално е била седалище на американския животозастраховател MetLife.
Още по темата:
Armani стъпва на пазара на луксозни апартаменти