Белгийският производител на бира Inbev, който се съгласи да купи американския си конкурент Anheuser-Busch, възнамерява да продаде неосновните дейности на закупуваната компания, като най-вероятният му избор ще са парковете Busch Gardens и SeaWorld в САЩ, пише AP.
Компанията InBev SA е известна с това, че придобива нови компании и рязко съкращава разходните си, за да увеличи печалбата, коментира агенцията.
Главният изпълнителен директор на компанията Карлос Брито съобщава, че вече търси активи, които да продаде с цел спестяване годишно на 1,5 млрд. долара до 2011 г.
Но дори и да реши да се лиши от тематичните паркове, не е ясно кой ще ги купи. Затрудненията във финансовия сектор може да възпрепятстват набавянето на милиардите долари, необходими за финансиране на сделката, а и много американски оператори на тематични паркове са започнали да съкращават разходите с оглед на покачващите се цени на горивото и забавянето в икономиката.
Ако случайно някой прояви интерес, това сигурно ще е чуждестранен купувач, казва Пол Рубен, редактор за Северна Америка на списанието Park World Trade Magazine, базирано във Великобритания. По негова оценка развлекателното поделение на Anheuser-Busch може да бъде продадено за сума между 4 млрд. и 5 млрд. долара.
От InBev още не са уточнили кои части от Anheuser-Busch смятат за неосновни. Дейностите на Anheuser-Busch са многобройни, като някои от тях включват отдел за пакетиране и цехове за производство на бутилки и кенове.
Разбираем е стимулът за продажба на 10-те тематични парка, управлявани от поделението Busch Entertainment Corp, тъй като те нямат нищо общо с производството на бира и могат да бъдат реализирани на висока цена.
Възможни претенденти за парковете са базираната в Англия група Merlin Entertainment Group и испанската Parques Reunidos, казва Рубен.