IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Toyota набляга на бизнеса си със сглобяеми къщи

Компанията продава годишно около 5 хил. къщи, устойчиви на земетресения и тайфуни

18:03 | 02.07.08 г.
Toyota набляга на бизнеса си със сглобяеми къщи

Далеч по-известна с производството на автомобили, японската компания Toyota Motor се опитва да засили продажбите на малкия си и слабо известен бизнес със сглобяеми къщи, пише Wall Street Journal. От 1975 г. компанията прави къщи със стоманена конструкция, проектирани да издържат на земетресения и тайфуни и да удържат на опити за взлом.

Засега търсенето на подобни здрави къщи е скромно в Япония, където традиционните дървени къщи се събарят и построяват отново средно на всеки 30 години - близо два пъти по-често, отколкото в САЩ. Бизнесът с къщи на Toyota формира едва 0,5% от годишните продажби на компанията в размер на 262 млрд. долара миналата година.

Предвид обаче призива на японското правителство за по-издръжливо жилищно строителство (с цел да се намалят отпадъците от разрушените обекти) и повишеното съзнание на потребителите към природосъобразния дизайн, Toyota се надява да играе водеща роля в идните години при определянето не само на това какви коли карат японците, но и в какви домове живеят.

През миналата година Toyota Home, подразделението за къщи, стартира агресивна рекламна кампания, отвори шоуруми и нае архитекти за нов дизайн на предлаганите линии къщи. В шоурумите са правят симулации за потенциални купувачи как къщите издържат на земетресения и се демонстрират модерни технологии, които се ползват при автомобилите. Предлага се и ключ, който може да се кодира да отваря както колата Toyota, така и къщата.

Повечето къщи на компанията се правят от шест или повече кабини, които се сглобяват на лего принцип на място. От началния производствен етап във фабриката до окончателното сглобяване едно жилище може да се завърши за 45 дни, посочват от компанията.

Също като при автомобилите, сериите къщи варират широко, като има над 10 дизайна. Има популярен консервативен модел с площ от 90 кв. м и цена около 200 хил. долара, както и елегантни поръчкови къщи с площ 240 кв. м и цена над 800 хил. долара.

Продажбите на къщи на Toyota нарастват бавно през последните три десетилетия, като достигат връх от малко над 5000 единици през 2006, преди да паднат до 4600 миналата година на фона на национално забавяне на жилищния пазар. Тази година от компанията се надяват да достигнат 5 хил. броя отново, а целта в по-дългосрочен план е 7 хил.

Това далеч не е единственият малък страничен бизнес на компанията, която има отдели за създаване на градини на покривите на сградите, отглеждане на сладки картофи в Индонезия и производство на лодки.

Успехът на бизнеса с къщи в голяма степен ще зависи от проектозакон на японското правителство, който предвижда данъчни стимули за купувачите, които инвестират в по-дълготрайни жилища.

Повечето японски къщи имат живот от едва 30 години, спрямо 55 години в САЩ, според японското правителство. Toyota дава гаранция за къщите си от 60 години - характеристика, която определено ще повлияе на продажбите, ако Япония приеме новия закон.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:40 | 11.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още