Хотелската верига Hilton планира да отвори 300 нови хотела в Азия в рамките на следващото десетилетие с цел да настигне конкуренцията и да се възползва от бума при бизнес пътуванията и туризма в Индия и Китай, съобщи Wall Street Journal. Към момента веригата управлява в Азия 47 хотела.
Hilton има девет марки, които варират от луксозната Waldorf-Astoria до по-икономичната Hampton Inn. Компанията планира да управлява по-голямата част от новите хотели и да остави инвестицията и собствеността върху тях на други.
„Азия е сред най-големите ни приоритети. Стратегията е да имаме около 300 нови хотела в района. Бихме искали и повече, но това е заложената цел“, казва главният изпълнителен директор на Hilton Крис Насета. По думите му стойността на планираните хотели е от порядъка на „десетки милиарди долари“.
Първоначално Hilton ще се фокусира върху Индия, където има партньорство с местната компания за имоти DLF Ltd., която цели да отвори 75 хотела през следващите пет години. В рамките на следващите четири години пък веригата планира да добави в Китай 18 хотела към съществуващите 5, които вече оперира.
И двете страни се намират в най-ранен стадий на развитието на хотелския пазар, затова от Hilton очакват компанията бързо да настигне другите вериги, казва Насета.
От конкурентите Starwood Hotels & Resorts притежава или оперира 136 хотела в Азиатско-тихоокеанския регион и има проекти за още 95, като 90% от тях вече се изграждат. Marriott пък управлява 85 хотела в региона и планира да добави още 80 в рамките на 3 до 5 години. Френската верига Accor има 180 хотела в Азия, като 50 от тях се намират в Китай.
„Не сме първи, що се отнася до присъствие. Искаме да променим това“, заявява Насета.