IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Евро 2008 активизира пазара на имоти в Швейцария и Австрия

Част от посетителите на футболното първенство може да се замислят за покупка на имот в страните домакини

12:56 | 10.06.08 г.
Евро 2008 активизира пазара на имоти в Швейцария и Австрия

Заради европейското първенство по футбол, което се провежда в Австрия и Швейцария, двете страни вярват, че то ще привлече вниманието не само върху спорта, но и върху пазара на имоти, пише PropertyWire.

„Големите спортни събития обикновено карат хората да осъзнаят с какво разполага една страна. При подобни футболни събития винаги се коментира колко са посетителите и как това ще се отрази върху хотелите и имотите“, обяснява Дейв Налидан от лондонската консултантска компания Property Europe.

Очаква се за Швейцария да има ползи, защото хората ще осъзнаят, че там има нещо повече от възможност за каране на ски и отсядане под наем за зимата.

„Абсолютно сигурен съм, че поне някои от посетителите може да се замислят за купуване на имот, особено ако редовно посещават Швейцария“, смята Лорънс Сидъруол, мениджър на местната компания за имоти Sunday Homes.

По думите му планинските имоти винаги са били популярни в Швейцария, защото поскъпват, носят добра доходност, за собствениците има данъчни предимства и възможност за последваща препродажба. Нараства и броят на хората, които посещават планините през лятото. Внимание привличат и инвестициите тук на млади звезди като британския пилот от Формула 1 Луис Хамилтън.

В Австрия също има планини и известни зимни курорти, но страната изглежда привлича по-малко вниманието на глобалните инвеститори в имоти.

Увеличаването на броя летни туристи се счита за важна тенденция, особено предвид мрачните прогнози, че глобалното затопляне ще сложи край на зимните спортове в Алпите, макар че според швейцарския Федерален институт за проучване на снега и лавините този край надали ще дойде преди 2060 г.

Собствениците на имоти обаче намират за добра идеята да рекламират летен туризъм и целогодишни атракции. Голф игрища, спа центрове и планинско колоездене са популярни в Алпите. Много от курортите вече пускат ски лифтовете и през лятото.

Евро 2008 има също и обратен ефект и много туристи ще избягват двете страни по това време, защото мразят футболните емоции. По данни на онлайн туристическата агенция lastminute.com броят на резервациите на британски туристи за юни за България е нараснал със 151% на годишна база, като според агенцията причините са две – евтина ваканция, далеч от футбола.

Не само тези, които не обичат футбола, стоят настрани. Според Джон Бивен, управляващ директор на компанията, британските фенове не могат да понесат идеята да стоят вкъщи и да гледат първенство, без да участва техният отбор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:35 | 01.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още