Строителните предприемачи в емирство Дубай, известно с грандиозните си проекти, все по-често се обръщат към американски и европейски знаменитости за съдействие при продажба на имоти на богати клиенти, съобщава The Wall Street Journal.
Последната звезда, която ще даде своя принос за един от проектите, е Брад Пит, който ще проектира петзвезден хотел и курорт за компанията Zabeel Properties. Хотелът, който ще има 800 стаи, ще е с природосъобразна архитектура, казва Брат Пит. Актьорът ще работи заедно с Graft LLC, архитектурна фирма, базирана в Лос Анжелис.
Пит се присъединява към тенисиста Борис Бекер, модния дизайнер Джорджо Армани и голф играчите Грег Норман и Тайгър Уудс, които са заложили репутацията си с цел да помогнат на брокерите на недвижими имоти от Дубай да привлекат заможни чужденци.
Проектът на Армани, включващ апартаменти и хотел, който се строи от компанията Emaar Properties, ще се състезава с Palazzo Versace, хотел, чието обзавеждане ще бъде подбрано от конкурентния дизайнер – Донатела Версаче.
„Брандингът на недвижими имоти, който включва световни знаменитости, тук е в мащаб, който не е бил достиган на никой друг пазар“, казва Блеър Хъгкъл, управляващ директор на Jones Lang LaSalle за Близкия Изток.
Помпозният маркетинг, който използва знаменитости да продава жилища и да пълни хотелски стаи и офис площи, обаче не е гаранция, че проектите ще бъдат успешни. Преди няколко години в Лас Вегас няколко проекта за апартаменти, асоциирани със звезди като бейзболиста Реджи Джаксън и актьора Джордж Клуни, са били отменени, когато е станало ясно, че пазарът е презастроен. В днешни дни, Лас Вегас е един от най-ужасните жилищни пазара в САЩ.
От друга страна, пазарът в Дубай, където в момента масово се ангажират звезди за промотиране на даден проект, в момента се радва на силен интерес.
Според базираната в Дубай изследователска компания Proleads около 2,4 трлн. долара са инвестирани в проекти в процес на изграждане в богатия на петрол регион, включващ Саудитска Арабия, Кувейт, Бахрейн, Катар, Обединените арабски емирства и Оман. Само Дубай, второто по големина емирство в Обединените арабски емирства след Абу Даби, очаква инвестиции в недвижими имоти на стойност 50 млрд. долара до 2010 г.
Засега продажбите остават интензивни. Вили, долепени до голф игрище, проектирано и подкрепено от Грег Норман, са били разпродадени за седмица според строителя по проекта. Цените варират между 4 млн. долара и 8 млн. долара.
Манията към знаменитостите на пазара за недвижими имоти в Дубай се задълбочава толкова, че се търсят дори звездите с по-нисък рейтинг. Ликът на Ники Лауда, пилот от Формула 1, който става известен с почти смъртоносна автомобилна катастрофа през 1976 г., ще бъде изобразен на една от трите офис кули в Дубай, планирани от ACI Real Estate. По данни от ACI кулите ще покриват площ от 1486 кв. м и ще са разположени в близост до подобни офис сгради, кръстени на Бори Бекер и Михаел Шумахер, които са част от проект на име Business Bay.
„Подкрепата от знаменитостите има смисъл, когато добавя стойност към даден проект и когато има директна корелация между тази знаменитост и проекта,“ казва Хъгкъл.