IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

По-малко шопинг = по-малко молове

Строителството на нови търговски центрове в САЩ се забавя успоредно с икономиката

10:50 | 21.05.08 г.
По-малко шопинг = по-малко молове

Строителството на търговски площи в САЩ, което нарасна рязко през последните години заради лесното финансиране и големите потребителски разходи, загуби набраната инерция, защото търговските вериги ограничават плановете за растеж, а кредитирането остава оскъдно, пише Wall Street Journal.

Много от най-големите щатски компании, специализирани в строителството на молове, реагираха на намаляващото търсене на търговски площи от страна на веригите, като отложиха с година или повече някои от проектите си. Някои обекти пък ще бъдат изградени на части в зависимост от успешното осигуряване на наематели, докато други бяха отменени още преди старта на строителството.

Забавянето е свързано с това, че потребителите, притеснени от кредитната криза, ограничават разходите си, което пък кара веригите да преосмислят предишните си агресивни намерения за експанзия.

Сред национално представените вериги, които наскоро орязаха плановете си за разрастване, са J.C. Penney, Chico's FAS, Starbucks и Home Depot.

Отчасти заради затишието на потребителските разходи близо 6500 магазина в Щатите се очаква да затворят тази година, най-голямата стойност от 2001 г., сочат данни на Международния съвет за търговски центрове (ICSC).

Играчите в сектора са настроени предпазливо, става ясно по време на петдневна конференция на съвета, която се провежда в Лас Вегас.

„Не се притеснявам за (резултатите за) 2008 г. Човек става нервен, когато се замисли за 2009 г. Очевидно е, че търговските вериги отварят по-малко магазини и стават по-агресивни в преговорите със собствениците на молове“, казва Майкъл Глимчър, председател и изпълнителен директор на Glimcher Realty Trust, който притежава 23 мола.

На свой ред предприемачите също удрят спирачки. Очакванията са тази година в 54-те най-големи щатски пазари да бъдат завършени търговски проекти с обща площ около 12,7 млн. кв. м, сочат данни на анализаторската компания Property & Portfolio Research.

Следващата година обаче новопостроените обекти ще формират общо само 6,7 млн. кв. м, отразявайки забавянето на строителството, започнало през последните месеци. За сравнение, средно годишно за периода от 1998 до 2007 г. са били построявани по 11,4 млн. кв. метра.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:37 | 31.08.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още