Чехия е лидер по брой на търговски паркове в Централна Европа със 117 кв. м на хиляда души, сочи проучване на консултантската компания Cushman & Wakefield, съобщава Praguemonitor.com. На следващо място е Унгария с 90 кв. м, а на трето място се заема от Полша с 34 кв. м на хиляда души.
Търговските паркове представляват малки търговски центрове с три или повече магазина на едно място.
Общата площ на търговските паркове в Чехия за миналата година е 1,2 млн. кв. м и ще се строят още в близко бъдеще, казва Жири Кристек от Cushman & Wakefield.
Площта на търговските паркове в Полша е 1,3 млн. кв. м, а в Унгария – 900 хил. кв. м. Словакия не е включена в проучването, защото строителните предприемачи все още не се фокусирали върху нея, отбелязва изданието. Строителството на първия търговски парк в Словакия трябва да започне тази година.
Търговските паркове вече са разпространени в регионалните градове в Чехия, но все още липсва експанзия към по-малките градове.
От австрийската компания Immoeast възнамеряват да изградят десетина малки търговски центъра Stop Shop, които ще са разположени в близост до хипермаркети, супермаркети и магазини за преоценени стоки. Повече от 250 търговски центрове от различен мащаб вече оперират в Чехия, показва проучване на компаниите Incoma Research и GfK Praha.
В началото на тази година е имало 6945 магазина в търговските паркове и центрове в Чехия, като по-голямата част от тях са били за дрехи (1582).
Площта на всички търговски центрове в Чехия е била около 3 млн. кв. м в края на 2007 г. От тях 1,8 млн. кв. м са били заемани от големи търговски центрове с площ над 5 хил. кв. м.