Търговските центрове в Турция се очаква да нараснат с около 60% през следващите две години, сочат данни от последното проучване на пазара на търговски площи в страната на Jones Lang LaSalle и Alkas Consulting, цитирани от Europe RE.
Пазарът на търговски центрове в Турция вече отчете значително развитие през последните две години – броят им нарасна от 33 в началото на 2007 г. до общо 188 през февруари 2008 г. Към момента още 66 центъра са в процес на изграждане, а други 84 са планирани.
Бързото развитие на сегмента се захранва от плановете за експанзия на местните и международните търговски вериги, които пък разчитат на увеличаващата се покупателна сила на потребителите и разширяването на групата със средни доходи, обясняват от двете компании.
Макар и пазарното проникване да нараства в някои части на Истанбул и Анкара, тези градове, и особено слабо развитите пазари в останалата част на Турция, още предлагат добри възможности за търговските вериги и предприемачите. Те насочват поглед и към по-малки градове в Анадол, защото близо половината от провинциите на Турция нямат съвременни търговски центрове.
Нарастващата конкуренция между търговските центрове означава, че търговските вериги, предприемачите и инвеститорите ще трябва по-внимателно да анализират възможностите и диференциацията става ключов фактор, смятат анализаторите.
Секторът за забавления става важен аспект на новата вълна търговски проекти. Освен вездесъщите киносалони и ресторанти предприемачите имат и по-екстравагантни предложения – във Forum Istanbul например, който трябва да отвори по-късно тази година, ще има голям аквариум.
Характерно за турския пазар за 2007 г. е навлизането на международни луксозни марки, предвестник на което бе появата на Harvey Nichols през 2006.