Във всеки средно голям град в България може да има поне по един бизнес парк, заяви на пресконференция изпълнителният директор на Прайм Пропърти БГ АДСИЦ Борислав Стоянов.
„Бизнеспарковете имат много предимства пред офисите в центъра на града. Изграждането и планирането им е по-лесно, тъй като се използват по-големи парцели. Концентрацията на бизнеси на едно място е позитивна и за наемателите, тъй като дава възможност за по-добра комуникация. Ако за една фирма не е наложително да бъде в центъра, по-доброто решение е бизнеспаркът”, заяви Борислав Стоянов.
По думите му в България предлагането на офис площи от клас “А” все още не може да удовлетвори търсенето, като в някои от по-големите градове почти липсват такъв тип имоти. „Този сегмент има сериозен потенциал, отчитайки навлизането на международни компании на българския пазар, развитието на икономиката и повишаването на изискванията на фирмите към работната среда”, смята още Стоянов.
Компанията възнамерява да изгради бизнес парк в Пловдив, който ще бъде третата подобна структура у нас след този в София и изграждащия се в момента бизнес парк във Варна.
Планираната инвестиция на Прайм Пропърти БГ в бизнес парка в Пловдив възлиза на 64 млн. лв. Паркът ще бъде изграден върху терен от 50 дка, който бе спечелен от дружеството на търг миналата година, а консултант по проекта е DTZ. Разгънатата застроена площ се предвижда да е около 100 хил. кв. м.
Прайм Пропърти БГ очаква около 30% възвръщаемост от проекта, който трябва да стартира през август тази година и да приключи до 2011 година.
От дружеството очакват основните наематели да бъдат предимно чужди компании, които вече са оценили предимствата на бизнес парковете.
„Много компании от Пловдив и региона също са заинтересовани да наемат площи, а по данни на DTZ има и компании от София и други околни градове, които биха се преместили в Пловдив, с цел намаляване на разходите за наеми”, уточни Борислав Стоянов.
От Прайм Пропърти БГ АДСИЦ заявиха още, че очакват през 2008 г. да бъде разпределен и дивидент на акционерите. Компанията предвижда стабилни приходи от отдаването под наем на офис сградата на ул. Антим I в София и на производствената сграда в Ботевград, както и от продажбите на апартаменти във ваканционното селище “The Lighthouse” в Св. Влас.
За 2007 г. компанията реализира печалба от 11,09 млн. лв.
От началото на днешната борсова сесия по позицията минаха 140 акции, като средната им цена се понижи със 7,97% до 1,50 лв. за брой.
Свързани компании: