Изграждането на тунел под Аспаруховия мост във Варна е една от идеите, които бяха представени по време на дискусия относно перспективите за развитие на морската столица. За такъв проект се говори още от 80-те години на миналия век, но до момента той все още не е реализиран.
Целта е той да поеме потока от автомобили от варненските квартали “Галата” и “Аспарухово”, както и да свързва с града идващите от юг през Бургас.
С планираните промени в озеленяването на града пък до 2030 г. на всеки варненец ще се падат по 50 кв. м естествена зеленина, за разлика от сегашните около 10 кв. м, каза главният архитект на града Иван Никифоров. Това ще стане с изграждането на 2 150 хектара паркове.
“Варна е град с голям потенциал, интензивното строителство ще продължи”, твърди Пламен Андреев – председател на варненската строителна камара и управител на фирма “Планекс”. Според неговите очаквания още над 3 млн. кв. м във Варна ще бъдат застроени и затова също трябва да се помисли отсега.
От своя страна, председателят на Общинският съвет във Варна Борислав Гуцанов подчерта значението на проекта за нов контейнерен терминал на пристанище Варна, за който вече е гласувано решение на Министерски съвет за отпускане на 111 млн. евро държавни средства и е разрешено кредитирането от 228 млн. евро, които ще даде японска банка. “В момента ситуацията е такава, че пристанището пречи на града и градът пречи на пристанището. Осигуреното финансиране гарантира срок на изграждане 36-40 месеца, което означава, че до 3-4 години Варна ще е с коренно променен облик”.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.