IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Carrefour България получи сертификат за инвеститор първи клас

Имотът, на който компанията ще реализира проекта си, се намира на Цариградско шосе, в близост до Седми километър

18:21 | 20.07.06 г.
Автор - снимка
Създател
Carrefour България получи сертификат за инвеститор първи клас
Министърът на икономиката и енергетиката Румен Овчаров връчи сертификат за инвеститор първи клас на представителите на Carrefour България, част от френската верига за бързооборотни стоки Carrefour. Сертификатът бе връчен на Жером Лубер, изпълнителен директор на Carrefour за България.

Имотът, на който Carrefour ще реализира проекта си, се намира на софийския булевард Цариградско шосе, в близост до Седми километър.
 
Проектът включва хипермаркет с площ от 8 хил. кв. м и 55 хил. кв. м търговски център, който ще включва всичко, което има в подобен тип центрове: магазини, развлекателни площи. Компанията не предвижда включването на офисни площи, каквато е практиката в повечето търговски центрове в страната ни, но ако има интерес от българска страна, биха се насочили и към тази област.
 
Решението за откриването на търговски център в страната ви ще доведе до откриването на нови работни места, а ползите за компанията ни ще бъдат контактите с българските доставчици и производители“, заяви Жером Лубер.
Между 60 и 70% от продуктите, които Carrefour продава, са хранителни, като по-голямата част винаги са от местни доставчици и производители. Останалите 30% са нехранителни продукти, като около половината от тях са внос: това са предимно текстил, електроуреди и други.

Откриването на хипермаркети в България ще бъде от полза за българските потребители, тъй като те ще предложат високо качество на продуктите и услугите, както и конкурентна политика на цените, смята изпълнителният директор на групата за България.

За хипермаркетите е важно да имат добър логистичен достъп, затова компанията ще направи всичко възможно да осигури най-добрия достъп на потребителите и от инфраструктурна гледна точка, допълни той.

От Carrefour се надяват, че отварянето на първия им магазин у нас ще постави началото на цяла верига в България. Плановете на компанията са да разшири дейността си и в други големи градове в страната като Варна, Бургас, Пловдив, Русе, Стара Загора. Все още няма планове за стартиране на проекти извън столицата, тъй като френската група все още е на етап проучвания.

Жером Лубер уточни само, че се планира хипермаркетите да са с големина между 4 и 6 хил. кв. м, като към тях може и да няма търговски центрове, какъвто е проектът за София. Той добави и че големината на магазините с марката Carrefour зависи от града, в който се намира, както и от местоположението му.

В региона компанията има магазини в Кипър, Гърция и Румъния, като в Гърция за френската група работят около 12 хил. служители, а в Румъния магазините са дадени на франчайзинг.

Carrefour България смята да използва опита на компанията в съседните ни страни като Гърция и Румъния, като изпраща например новите български служители на обучение там.
 
Представители на Българската агенция за инвестиции заявиха, че френските инвеститори са от особен приоритет за България. Те все още са малко на брой, но за сметка на това всички са качествени, допълниха още от там.

Министър Овчаров обяви, че Carrefour е двадесетият инвеститор, който получава такъв сертификат. По думите му все по-сериозни фирми проявяват интерес да инвестират в страната ни. Също така той заяви, че само за първите пет месеца на годината преките чуждестранни инвестиции в България са били в размер на 1,19 млрд. евро.

Carrefour е най-големият търговец на дребно в Европа и вторият по големина в света. Оборотът на компанията за миналата година е в размер на 93 млрд. евро, а за нея работят близо 436 хил. служители в 29 страни. Френската верига разработва четири вида магазини: хипермаркети, супермаркети и още два вида магазини, които нямат еквиваленти на българския пазар.

Компанията ще инвестира 81,6 млн. евро за три години за изграждане на хипермаркета и търговския център в София. Проектът предвижда софийският обект на веригата да е най-големият на Балканите.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:49 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още