IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Румънска търговска верига стъпва на българския пазар

Ще има много промени в целия пазар на търговия на дребно, който в бъдеще ще се повлияе значително от онлайн продажбите, смята Дан Остахи, президент на веригата Altex

17:00 | 31.05.06 г.
Румънска търговска верига стъпва на българския пазар
България е ключов регион в областта на търговията на дребно и ние обмисляме навлизане в страната през 2007-2008 г., заяви Дан Остахи, президент и изпълнителен директор на румънската търговска верига Altex по време на Строително-инвестиционния форум.

"В момента оглеждаме и съседните страни като Сърбия и Украйна и сме в процес на търсене на местни партньори", добави Остахи.

Дан Остахи основава Altex през 1992 г., като в момента групата е лидер на пазара на електронни и електродомакински стоки. Компанията управлява две търговски вериги - Altex със 120 магазина и Media Galaxy с 10 комплекса.

Оборотът на компанията за миналата година е 275 млн. евро, а пазарният й дял в северната ни съседка е 30%.

Като цяло Остахи предвеща много промени в целия пазар на търговия на дребно, който в бъдеще ще бъде значително повлиян от интернет и продажбите онлайн.

На форума говори и Стефан Косев, управляващ директор на варненската търговска верига Пикадили, който поясни плановете за развитие и предимствата и недостатъците за търговците при наемането на търговска площ в моловете.

Според него основната опасност пред центровете от този тип е чисто психологическа - дали българинът ще възприеме мола като нещо свое и ще се припознае в него. Той даде пример с Атина, където първият истински шопинг мол е открит миналата година. По думите му в Будапеща има 12-13 мола, като 2-3 от тях страдат от сериозна липса на клиенти.

На Запад моловете все по-често имат нужда от наемодател „звезда“, който да привлече други наемодатели и да се получи благоприятен и за търговците, и за потребителите „бизнес микс“, заяви още Косев.

В моловете обаче цените са два пъти по-ниски от тези на основните търговски улици като бул. Витоша и Граф Игнатиев в София например.

Сред негативите за наемателите в моловете в България Косев посочи максималният срок за наемане от 10 години, който в другите страни е 25 г., както и като цяло зависимостта на търговеца. Като отрицателен фактор директорът посочи и забавянето на старта на първите молове в София.

„Не смятаме да разполагаме с повече от 4-5 магазина в София, за нас е най-важно да изберем най-точните места“, каза още той.

Компанията разполага с 5 магазина във Варна, като предстои отваряне в Бургас и Пловдив.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:18 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още