IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Близо 720 км нови магистрали ще има у нас до 2015 г.

Програмата предвижда през следващите години да бъдат построени автомагистралите “Тракия”, “Люлин”, Марица”, “Струма” и “Черно море”

19:21 | 26.05.06 г.
Автор - снимка
Създател
Близо 720 км нови магистрали ще има у нас до 2015 г.

Общо 717,14 км автомагистрални пътища ще бъдат изградени до 2015 г., е записано в проекта на Националната стратегия за интегрирано развитие на инфраструктурата на Република България за периода 2006-2015 г., съобщиха от Министерския съвет. Документът бе разгледан от Съвета за координация, контрол и изпълнение на инфраструктурните проекти с национално значение.

В края на януари министър-председателят Сергей Станишев разпореди ресорните министри да анализират проектите, които страната ни ще реализира през следващите години, и да подготвят график с ясна финансова обосновка. Досега подобен документ не е изготвян и разработването му бе необходимо, за да се вземат най-правилните управленски решения.

Програмата предвижда през следващите години да бъдат построени автомагистралите “Тракия”, “Люлин”, Марица”, “Струма” и “Черно море”. Общата индикативна стойност на проектите е 3 305 млн. евро. Финансирането на строителните работи ще бъде осигурено от Кохезионния фонд на ЕС, държавния бюджет и чрез публично-частни партньорства.

Очаква се автомагистрала “Марица” (114 км) да бъде готова през 2009 г. За изграждането й ще са необходими около 360 млн. евро.

Близо 600 млн. евро пък ще струва построяването на автомагистрала “Струма”. Очаква се тя да бъде готова до края на 2012 г.

Автомагистрала “Черно море” трябва да е готова през 2017 г.

Друг основен приоритет е реконструкцията и рехабилитацията на пътните отсечки по направление на Трансевропейските транспортни коридори. Планирано е изграждането на нови трасета и модернизация на съществуващите с обща дължина 175,5 км. Стойността им е 395,5 млн. евро.

Още 457,425 млн. евро ще бъдат вложени в рехабилитацията на 1453,8 км пътна мрежа. Около 80 млн. евро ще се инвестират в изграждането на обходни пътища в населените места. Средствата ще бъдат осигурени от Кохезионния фонд на ЕС и държавния бюджет.

Над 900 км пътна инфраструктура ще бъде модернизирана до края на мандата на правителството.

Железопътната инфраструктура също ще бъде реконструирана, тъй като електрификацията на линиите е предимно от 1963-1983 г. Проектният срок за експлоатацията им е 30 години и 90% от нея вече е изчерпала срока си на “живот”.

Предвижда се до края на 2006 г. да бъдат открити процедурите за отдаване на концесия на централните жп гари в София и Пловдив.

През 2009 г. трябва да е готов и вторият мост на река Дунав при Видин-Калафат. Стойността на проекта е 226 млн. евро.

Летищната и пристанищната инфраструктура също ще бъде модернизирана.

До края на годината трябва да завърши реконструкцията и разширението на летище “София”, а до 2012 г. разширението на столичното метро – от ж. к. “Младост 1” до ж. к. “Младост 4” и от ж. к. “Младост 1” до ж. к. “Дружба” и летище “София”.

На концесия ще бъдат отдадени и летищата в Русе, Горна Оряховица, Търговище и Пловдив. В заключителен етап е предоставянето на аерогарите във Варна и Бургас.

Програмата на Министерството на транспорта предвижда на концесия да бъдат отдадени 29 пристанища и пристанищни терминали.

Основен приоритет в инфраструктурата, свързана с опазването на околната среда, е изграждането и развитието на инфраструктурата за събиране, пречистване и отвеждане на отпадъчни води; за третиране на отпадъци; доизграждане и рехабилитиране на инфраструктурата за питейна вода.

Предстои Националната стратегия за интегрирано развитие на инфраструктурата на Република България за периода 2006-2015 г. да бъде публично представена пред представители на бизнеса, местните власти и международните финансови институции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:52 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още