Площта на новопостроените търговски обекти в САЩ през последните години е сравнително непроменена, но Бронкс в Ню Йорк се оформя като гореща точка за сектора, пише Wall Street Journal.
Най-малко пет големи търговски центрове или молове се строят в момента в Бронкс. Те ще добавят над 130 хил. кв. м площи - една от най-големите локални търговски ескпанзии в страната. Въпреки ръста в предлагането строителната компания Equity One Inc. миналата седмица обяви, че ще увеличи площта на търговския си център Broadway Plaza с над 3000 кв. м до близо 14 хил. кв. м срещу допълнителни разходи за 13,8 млн. долара. Така общата стойност на проекта ще набъбне до 66,5 млн. долара.
Първоначалната фаза, която според фирмата вече е наета на 70%, се очаква да отвори врати през четвъртото тримесечие, като в нея ще има магазин на TJ Maxx и Aldi - германска верига от супермаркети за стоки с намаление. Допълнителната секция ще предложи между пет и седем по-малки пространства, както и улична секция. По план тя предстои да бъде открита през второто тримесечие на 2015 г.
На другия край на Бронкс модната верига H&M по-рано този месец обяви, че през август ще отвори първия си магазин в квартала в Mall at Bay Plaza.
Засиленият фокус върху Бронкс е поредният пример за това как фирмите следват потребителите обратно към сърцевината на градовете в търсене на нови пазари. Въпреки че Бронкс е най-бедният квартал на Ню Йорк, той е и третият по гъстота на населението в страната. Така че дори и средните покупки на клиент да са по-малки в сравнение с други райони, обемът на потенциалните клиенти би могъл да компенсира по-ниските средни приходи.
Друг магнит за търговците е, че наемите в новите съоръжения ще са много по-ниски от космическите суми в Манхатън, които достигат 21 хил. долара/кв. м, отбелязва Wall Street Journal.
преди 10 години Време е, за един МОЛ във "Факултета". отговор Сигнализирай за неуместен коментар