IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Великобритания е най-развитият пазар за онлайн търговия в света

Oнлайн търговията щe засегне части от пазара на имоти, но големите търговски центрове и ключовите пазари в градовете имат сериозен потенциал

15:07 | 05.07.13 г.
Автор - снимка
Редактор
Великобритания е най-развитият пазар за онлайн търговия в света

Великобритания е най-развитият пазар за онлайн търговия в света, според изследване на компанията за услуги в сектора на недвижимите имоти Cushman & Wakefield, цитирано от онлайн изданието Property Magazine.

Островът се нарежда непосредствено преди САЩ основно благодарение на високия обем на онлайн продажбите на глава от населението, значителния дял на интернет пазара (като процент от общите продажби на дребно), общите продажби на дребно и отвореността за нов онлайн бизнес и социалните медии.

В същото време в стойностно изражение САЩ е най-големият пазар за онлайн търговия, като по този начин там през миналата година са продадени стоки за 187 млрд. долара, според данни на Euromonitor, или почти 1/3 от всички глобални продажби.

Въпреки че първите места в класацията се заемат основно от развитите пазари в Европа, Азия и Северна Америка, развитието на мобилната търговия може сериозно да промени баланса в полза на нововъзникващите пазари, особено на местата в Азия, където пенетрацията на мобилни услуги е по-високи.

Китай е с най-голям потенциал, но Малайзия (която в момента е на 34-о място) също може да се превърне в "бъдеща онлайн звезда" благодарение на качеството на инфраструктурата и потребителския потенциал. В Европа Русия (26-о място) се смята за страна със сериозен потенциал да се превърне в ключов играч. Бразилия (21-о място) се нарежда преди Мексико (35-о място) благодарение на по-голямото разпространение на интернет и употребата на кредитни карти.

"Онлайн търговията има потенциала да промени начина, по който работи глобалната търговия на дребно. Марките, които искат да навлязат в Азия, вече имат възможност да проучат пазара с онлайн присъствие, преди да отворят магазини там. Азиатските страни с много младо население често са първите, които възприемат новите технологии и потенциалът за развитие на онлайн търговията там е много голям", коментира Джеймс Хоуки от Cushman & Wakefield.

През последните 3 години онлайн търговията в глобален мащаб нараства средно с по 18% годишно, което е доста над 1,3% за другите канали за търговия. Все повече фирми от бранша заемат дял от този разрастващ се онлайн пазар, като търсят световно присъствие.

Докладът подчертава и значението на физическите магазини, особено на фона на набиращата популярност услуга "кликни и вземи". Това засилва ролята на логистиката, което неизбежно ще окаже влияние върху търсенето и предлагането. Експертите коментират, че наемите на най-търсените места ще растат, но по-слабите локации ще се превърнат по-скоро в места, откъдето клиентите ще вземат стоките, поръчани по интернет и наемите там ще паднат.

Несъмнено развитието на онлайн търговията ще окаже отрицателно въздействие върху части от пазара на имоти, но големите търговски центрове и ключовите пазари в градовете имат сериозен потенциал за растеж. Тези райони с голям поток от клиенти, добре развити транспортни връзки и паркинги са идеално място, където клиентите могат да се срещат, да се забавляват и да ползват нови услуги или развлекателни съоръжения. Има възможност и моловете да започнат да предлагат допълнителни услуги, като доставка например, и така да се превърнат във важна част от инфраструктурната платформа на електронната търговия на дребно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:14 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още