Водещата компания за търговски центрове Westfield очаква забавяне на продажбите в Австралия, което очертава тенденция, която вече е осезаема за потребителите и наемателите в моловете, съобщи онлайн изданието на вестник Sidney Morning Herald.
В годишния си отчет компанията обяви, че продажбите в обектите й в Австралия и Нова Зеландия ще се увеличат само с около 1,5 и 2% през тази година, което е в долната граница на прогнозите на анализаторите.
Причината за по-песимистичните очаквания са нарастващият стремеж към спестяване от страна на домакинствата, ниската инфлация и като цяло предпазливата нагласа на потребителите.
При подновяването на договорите за наем няма промяна, а при новите наематели наемите се договарят на по-ниски нива, отбелязаха от Westfield.
На фона на по-слабите местни приходи операторът планира да увеличи инвестициите си в САЩ и Великобритания, за да се възползва от нарастващото търсене там.
След около 4 години компанията очаква 60% от дяловете й в проекти да бъдат в тези две държави в сравнение с 55% в момента.
Има планове и за търсене на нов "уникален" пазар в Западна Европа, подобен на Милано, където следващата година компанията ще започне да строи един от най-големите молове в региона.