IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Удължава се срокът за паспортизация на държавните и общински сгради

Сроковете за паспортизация на частните жилищни сгради се запазват - до 2014 г. за сградите трета категория и до 2016 г. за сградите четвърта категория

11:35 | 08.01.13 г. 2
Удължава се срокът за паспортизация на държавните и общински сгради

Удължават се сроковете за паспортизация на сградите – държавна и общинска собственост, както и частните сгради от първа и втора категория. Това предвиждат промени в наредбата за техническите паспорти на строежите, обнародвани в днешния брой на Държавен вестник.

Първоначалният срок за паспортизация на държавните и общинските сгради беше 31 декември 2011 г. По финансови причини срокът масово не беше спазен от общините, но въпреки че бяха заложени и глоби за неизпълнение на изискването, санкционирани кметове нямаше.

Новият срок за паспортизацията на общинските и държавните сгради, както и на частните строежи от първа и втора категория, е до края на 2014 г.

Промяната не засяга сроковете за паспортизация на частните сгради от трета и четвърта категория, в които влизат най-масовите жилищни сгради у нас. Те бяха удължени с промени в същата наредба през декември 2011 г.

Сградите от трета и четвърта категория трябва да бъдат паспортизирани съответно до края на 2014 г. и до края на 2016 г. Паспортизацията на сградите от пета категория с нискоетажно строителство трябва да приключи до края на 2018 г.

След изтичането на нормативните срокове за издаването на паспортите се планира въвеждането на ограничения върху разпоредителните сделки в непаспортизираните сгради.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:00 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
Miglena Ivanova
преди 11 години
Срокът за паспортизацията беше удължен с промяна в наредбата за техническите паспорти, както е отбелязано в статията. Ето така изглежда чл. 52 от ЗУЕС в момента: "Чл. 52. (1) За всяка сграда в режим на етажна собственост се издава технически паспорт при условията и по реда на Закона за устройство на територията.(2) Председателят на управителния съвет (управителят) е длъжен да съхранява безсрочно техническия паспорт.(3) Технически паспорт се съставя за:1. завършени нови сгради - преди въвеждането им в експлоатация.2. (отм. - ДВ, бр. 82 от 2012 г., в сила от 26.11.2012 г.)3. (отм. - ДВ, бр. 82 от 2012 г., в сила от 26.11.2012 г.)"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
iv7771950
преди 11 години
Тук май някой някъде греши....според Закона за управление на етажната собственост/ЗУЕС/от26.07.2011г.-Чл. 52. (1) За всяка сграда в режим на етажна собственост се издава технически паспорт при условията и по реда на Закона за устройство на територията.(2) Председателят на управителния съвет (управителят) е длъжен да съхранява безсрочно техническия паспорт. (3) Технически паспорт се съставя за:1. завършени нови сгради - преди въвеждането им в експлоатация;2. извършени основни ремонти, преустройство и основно обновяване - в 6-месечен срок от завършването им;3. съществуващи сгради, които към датата на влизане в сила на закона са въведени в експлоатация - в срок до 31 декември 2012 г.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още