Холандската строително-инвестиционна компания Corio, която притежава терен и в България, възнамерява да продаде около 20% от търговските центрове, които притежава, съобщи онлайн изданието PropertyEU.info.
Компанията планира да продаде активи на стойност 1,4 млрд. евро през следващите 3-4 години и да се съсредоточи върху развитието на ключови молове като любими места за среща, отбелязва изданието.
Търговските центрове съставляват 98% от притежаваните от компанията активи, които се оценяват на 7,3 млрд. евро.
Corio планира да съсредоточи усилията си върху повишаването на качеството и ускоряването на ръста на доходите от търговските центрове – любими места за срещи. Допълнителните постъпления ще бъдат използвани за намаляването на задлъжнялостта на компанията, както и за финансирането на ново строителство.
Очакванията на компанията са да постигне общ нетен растеж на доходите от наем от 4-6% средногодишно.
Главният изпълнителен директор на Corio Герхард Грьонер коментира, че след като е направила анализ на пазара, компанията вижда необходимост да се адаптира към промените в търговията на дребно.
Все още не е ясно какво ще се случи с терена в София, който компанията притежава. Тя придоби парцела още през 2006 г., но плановете й за строителството на мол не се осъществиха заради кризата.
Грьонер още преди няколко години каза, че българският пазар се наводнява с молове, но компанията запази терена и реши само да наблюдава ситуацията.
По-активна е компанията обаче в съседна Турция, където оперират 6 нейни търговски центъра с обща площ над 223 хил. кв. м.