Британските търговски улици се изправят пред още едно предизвикателство – търговци на дребно масово затварят магазините си в градските центрове в цялата страна, съобщи The Wall Street Journal.
Според данни на British Retail Consortium, в момента, в който търговците би трябвало да се подготвят за най-важния период от годината – Коледа, повече от 10% от магазините в градските центрове са празни.
Това не е изненада, като се има предвид нарастващия списък на търговските вериги, които фалираха през последните месеци. Сред тях е веригата за спортни стоки JJB Sports, която обяви фалит през септември, а миналия месец веригата Comet обяви, че ако не намери купувач за бизнеса, ще трябва да затвори 41 магазина до края на месеца.
Статистиката на Economist Intelligence Unit сочи, че през първото полугодие на 2012 г. във Великобритания са затворили повече магазини, отколкото през цялата 2011 г. Няма и признаци ситуацията да се промени към по-добро.
British Retail Consortium наскоро призова правителството в Лондон да предприеме мерки, за да улесни търговията на дребно. Взетите досега мерки и облекчения за потребителите явно не са достатъчни, за да освободят по-голяма част от доходите им.
Търговските улици обираха голяма част от потребителските разходи, но кризата значително сви броя на купувачите и размера на сумите, които са готови да похарчат.
Промяната е обусловена и от разширяването на онлайн търговията, както и от концептуалните магазини, които обикновено се изграждат върху големи терени и рядко такива могат да се видят в центровете на британските градове.
Много клиенти се пренасочиха и към големите търговски центрове, където съчетават пазаруването с развлеченията и отдиха.
Търговците се опитват да се адаптират към промяната в потребителските навици. Веригите започнаха да осъществяват изключително агресивен мениджмънт, за да се уверят, че откриват обекти на правилните места.