IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Американските компании за имоти печелят от кризата в Европа

Инвеститорите от САЩ са увеличили разходите си за придобивания на активи в Европа, тъй като разполагат с по-голям финансов ресурс

13:00 | 08.10.12 г.
Американските компании за имоти печелят от кризата в Европа

Най-големите компании за имоти в САЩ се опитват да трупат пари от проблемите на компаниите в Европа, като предприемат сделки за 3,5 млрд. евро – изключително сериозен обем на презокеанските инвестиции, пише Financial Times.

Разходите на американските компании за имоти през първите девет месеца на 2012 г. са почти пет пъти по-големи от общия им обем за цялата миналата година. Повишението идва в момент, в който публичните компании за имоти в Европа се мъчат да увеличат цените на акциите си на фона на опасенията около въздействието на кризата в еврозоната върху цените на недвижимостите.

Най-голямата презокеанска сделка за тази година беше сделката за почти една трета от френсия тръст за инвестиции в търговски имоти Klepierre от страна на най-големия собственик на молове в САЩ - Simon, за 2 млрд. долара през март.

През юни пък Brookfield, най-големият собственик на офиси в Северна Америка, придоби портфейл от офиси на британското дружество за инвестиции в имоти Hammerson за 520 млн. паунда. През юли Data Entry, която притежава центрове за бази данни, плати 716 млн. паунда за три обекта в Лондон с обща площ от 76 000 кв. м.

"Внезапният ръст при презокеанските сделки е отражение на разликата в стойността на капитала между публичните компании за имоти в САЩ и тези в Европа. Американските компании за инвестиции в имоти в момента имат достъп до много по-голяма финансов ресурс", коментира Джон Луциус, анализатор от американската изследователска фирма Green Street Advisors.

Той очаква сделките на американските компании в Европа да се съсредоточат върху специализираните портфейли от активи или дялове от фирми, работещи в индивидуални подсектори, като например здравни учреждения и търговски имоти.

Една от основните разлики между американските и европейските компании за имоти, е че тези от САЩ като цяло избягват диверсификацията и предпочитат да се специализират в определен клас активи.

В опит да подобрят цените на акциите си редица европейски компании също започват да се насочват към тази тактика. Това обаче ги прави по-сериозна мишена за придобиване от страна на компании от САЩ, твърдят експерти.

По данни на Green Streete едва 5% от активите на американските компании за инвестиции в имоти са в чужбина. От тях 42% са концентрирани в Европа, като почти две трети от тези инвестиции са във Франция и Великобритания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:20 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още