За основаната през 1919 г. от Конрад Хилтън в Маклийн, Вирджиния, компания, която през 2007 г. бе придобита напълно за 26 млрд. долара от частния инвестиционен фонд Blackstone, разширяването е проява на сила. Защото въпреки мащабните погасявания на задължения, за които Насета винаги докладва на висок глас, дълговете остават високи. Според последния отчет те възлизат на 7,5 млрд. долара.
След смяната на собствеността обаче не се публикуват никакви финансови данни. Концернът залага на по-евтин франчайз. В Щутгарт мениджърът за Европа Харниш склони Success Group да стане франчайзополучател за новия Hilton Garden Inn. Зад Hampton by Hilton в Берлин от септември 2010 г. насам стои операторът на хотели Curator. "Двамата партньори имат потенциал да управляват повече хотели под наше име", казва Харниш. "Все още има доста неща в процес на подготовка."
Основата за международната експанзия американската Hilton Hotels Corporation създава през февруари 2006 г. сама, когато придоби обратно британската Hilton International за 5,3 милиарда долара, с която американците се разделиха в края на 60-те години на миналия век. Компанията обаче не държеше правата за името Hilton извън Северна Америка, което спъваше външната експанзия.
Сега най-големи надежди за бъдещи парични постъпления европейският мениджър вижда в стартиралата през 2010 г. в Берлин верига Hampton by Hilton. Икономичният вариант, който по германски стандарти ще бъде с две звезди и половина, с общо 1 800 хотела в САЩ, вече е истински хит. Обектите предлагат закуска, свободен достъп до интернет и участват в програмата за лоялни клиенти Hilton H-Honors.
Високото ниво на стандартизация дава възможност на мениджърите на Hampton бързо да увеличават мрежата си чрез франчайз. А и сегментът е избран умело: според проучвания на консултантската фирма Treugast дълго време боледуващият среден ценови сегмент в момента предлага най-висок потенциал за растеж, докато бумът на хотелите с ниски цени а-ла-Motel One отслабва. „Налице е тенденция към средата на скалата, която Hampton by Hilton успява да използва доста умело“, казва Щефан Герхард, изпълнителен директор на Treugast.