- Българските или чуждестранните продукти са по-конкурентни и доминиращи у нас в момента?
Това зависи изцяло от предпочитанията на клиентите. Тези, които държат на високото качество и са по-малко чувствителни към цената, избират доказани производители, независимо дали европейски или български. Нискобюджетните предложения все по-често идват от азиатски, най-вече китайски компании. Разбира се, при тях все по-често се прави компромис с качеството.
Добрата новина е, че все по-често доказани производители предлагат отлично качество на много конкурентна цена. Това е добра новина и за взискателните, и за клиентите, склонни на отстъпки в името на атрактивната цена. Вярвам, че хората все повече ще се възползват от съществуващите възможности.
- Специално в магазините на Aiko какво е разпределението родни/вносни продукти?
В мебелни магазини Aiko работим с доказани европейски и родни производители. Приблизителното съотношение на вноса спрямо родното производство е в порядъка 60/40. Тъй като сме позиционирани в т. нар. широк сегмент, предлагаме много богат асортимент от 20-22 хил. артикула в широк ценови диапазон. Разнообразието в предлаганите стоки ни позволява да предложим обзавеждане на дома в най-различни стилове.
- Какви са наблюденията ви относно клиентските нагласи при избор на мебели като качество, цена, производство и т. н. Кои са главните критерии при избор?
Като цяло клиентите, независимо от бюджета си, търсят оптималното съотношение между качество и цена.
За да подкрепя тезата си, ще ви дам пример от проучване, което проведохме наскоро, за нагласите на родителите при обзавеждането на детски стаи. За целта се допитахме до над 1 000 майки от петте най-големи български града. Основният извод от проучването е, че за мнозинството от родителите – над 80% от анкетираните - качествените материали и безопасната конструкция са най-важните критерии при обзавеждането на детска стая. Чак след това се нареждат функционалността, удобството, устойчивостта и достъпната цена. Т.е. качеството винаги е водещо. Това е логично, когато става дума за децата, но съм сигурен, че бихме достигнали до същите изводи, ако запитаме клиентите за критериите, по които избират спални или кухни например.
- Какви са плановете на Aiko по отношение на развитие на веригата, продажби, нагласи на потребителите за тази и следващите години?
Като част от стратегията ни за дългосрочно развитие планираме да инвестираме 117 млн. лева в откриването на три нови мебелни магазина до края на 2016 г. Поставили сме си за цел в следващите 4 г. да открием магазини на Aiko в София, Варна и Пловдив. С планираната инвестиция общата търговска площ на Aiko ще достигне около 79 800 кв. м, с което веригата ще затвърди позициите си на един от най-големите търговци на мебели у нас. С откриването на трите нови мебелни магазина Aiko ще има присъствие в пет от най-големите градове в страната. Заедно с това постоянно инвестираме в обучение на нашите служители, които са най-ценният актив на компанията.
Днес в търговската мрежа на Aiko работят над 300 души. До 4 г. се очаква да бъдат открити още 200 работни места за специалисти с различен опит и умения.
преди 12 години Щом стане дума за очаквания следва да се постави ребром въпроса - ще има ли ръст в строителството? Без този ръст все по талашитените *** дето се зоват мебели няма да ги бъде. Руснаците колко ще крепят пазара на имоти? Колко още ще продължи кризата - 2 или 5 години? Просто след пет години на пазара на имоти и мебели ще излязат набори дето са на половина по брой спрямо сега, а етнически няма да казвам как ще стоят нещата, защото не искам никого да обиждам, но за продажбите на мебели ще е важно и това. Да не говорим за сриващата се покупателна способност и ниските наеми на обзаведени жилища. отговор Сигнализирай за неуместен коментар