Westfield Group, най-голямата в света компания за търговски центрове по обем на управлявани активи, планира да инвестира в проекти в Континентална Европа, пише Bloomberg.
Компанията, която в Европа присъства единствено във Великобритания, проучва редица пазари на Стария континент.
Единият от изпълнителните директори на компанията Питър Лоуи уточнява, че Westfield има стратегия по-скоро за инвестиции в определени проекти на дадени пазари, отколкото за цели страни.
"Можете да ни видите да се насочваме към отделни молове, например в Милано или в Париж, стратегията ни е специфична за конкретните проекти и не е свързана с целия пазар на дадена страна", обяснява той.
Компанията, която управлява активи на обща стойност близо 61,7 млрд. австралийски долара (около 64,59 млрд. американски долара), планира и още по-голяма експанзия на пазара в Бразилия. В момента тя развива дейност там чрез своето смесено дружество с местната компания за молове Almeida Junior Shopping Centers SA.
Westfield е листната на борсата в Сидни и има портфолио от 109 търговски центъра в Австралия, САЩ, Великобритания, Нова Зеландия и Бразилия.
Наред с това тя проучва възможностите за експанзия и на азиатския пазар.
През 2010 г. компанията смени своя фокус към дейности с по-висока възвръщаемост, след като отдели от групата своя инвестиционен тръст Westfield Retail Trust.
Настоящите изпълнителни директори Питър и Стивън Лоуи, които през 2011 г. поеха контрола над компанията от баща си Франк, обявиха планове и проекти за пазарите в Ню Йорк, Бразилия и Милано съвместно с местни партньори. Сред тях са холандският пенсионен гигант APG, както и Canada Pension Plan Investment Board.
Днес компанията обяви ръст от 31% в нетната си печалба за първите шест месеца на годината до 800,1 млн. австралийски долара (838 млн. американски долара).