Гръцката верига спортни магазини Sprider Stores е продала дъщерното си дружество в Румъния, но засега няма подобни планове за магазините си у нас. Това каза за Investor.bg Атанасиос Малтезакис, директор Връзки с инвеститорите на гръцката компания.
Според съобщение на компанията до Атинската борса цената на сделката е 640 хил. евро, а купувач е базираната в Кипър компания за търговия с облекло Naqua Investments Ltd.
Малтезакис каза, че ситуацията у нас също „не е изключително добра“, но не и такава, че да доведе до решение за изтегляне... засега.
Това е, разбира се, положението към момента, поясни той. Знаете, че решенията се взимат своевременно, така че не се знае за в бъдеще.
Относно пазара в Румъния той каза, че там нещата за компанията са били значително по-трудни и причина за продажбата е затруднението на веригата да покрива разходите си.
Основните причини за продажбата, изтъкнати пред инвеститорите, са тежката рецесия в Гърция, ликвидната криза, както и настоящата рационализация на мрежата на Sprider Stores в комбинация с продължаващата загуба на дъщерното дружество в Румъния.
През целия период на дейност в северната ни съседка от 2007 до 2011 г. компания работи на загуба. През този период обаче тя увеличи броя на магазините си от 5 до 17.
Продажбата ще помогне на компанията да се фокусира върху своя основен пазар – Гърция.
Наскоро гръцките медии намекнаха, че сделката е част от стратегията на компанията да ограничи инвестициите си на Балканите.
За Investor.bg Малтезакис коментира, че към момента подобни планове няма. Въпреки това нещата се оценяват непрекъснато и това положение може да се промени.
Относно пазара в Гърция той каза, че ситуацията е „катастрофална“.
„От две години нещата са постоянно надолу и положението се затруднява непракъснато“, каза той.
За първото тримесечие на годината компанията обяви консолидирана загуба след данъци от 20,1 млн. евро в сравнение със загуба от 6,2 млн. евро година по-рано.
В момента тя има общо 84 магазина в Гърция и общо 9 в България и Кипър.
преди 12 години ...поправка: евтин *** (а не "доклук") отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Живея наблизо до един от магазините им и доколкото разбрах бизнес модела им беше "средно качество на средни цени". Нещо, от което в БГ определено имаше нужда (защото преди това, избора беше, или евтин доклук или суперскъпо и марково). Обаче нещата се изродиха и вместо "средно качество на средни цени" се получи ниско качество на средни цени. И затова вече в тези магазин не стъпвам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години hahah скоро и тука ще закрият нещастните си 5 магазинчета.хаха отговор Сигнализирай за неуместен коментар