Търсенето на първокласни търговски площи все още изпреварва предлагането в редица ключови пазари по света, сочи нов доклад.
Опасенията относно еврозоната и как тя ще се отрази на световната икономика продължават да играят негативна роля върху потребителското доверие, се казва в анализа на CBRE. Въпреки че те са най-видни в Европа, Близкия Изток и Африка, ефектите все още се усещат в глобален план.
Въпреки тези опасения обаче търсенето на площи в сегмента все още остава високо и предлагането е недостатъчно на много локации.
Трансграничната дейност на търговците се повишава поради ръста на средната класа на редица развиващи се пазари, който кара търговците от по-развитите страни да търсят нови възможности за растеж.
Растящото търсене на модерни и висококачествени търговски площи в развиващите се пазари доведе до бум в развитието на молове, което улеснява достъпа на търговците до тези пазари.
Отделен доклад на компанията, публикуван наскоро, сочи, че в момента по света в процес на изграждане са молове с площ 29,6 млн. кв. м, което се равнява на съществуващите площи във Франция, Великобритания и Германия, взети заедно.
Относно пазара в София активността също е висока, като столицата ни се нарежда на 34-о място в света по нови площи в строеж към началото на 2012 г.
Наемите на първокласните площи на пазарите, изследвани от компанията, са се повишили с 0,8% през първото тримесечие на 2012 г. Този ръст е бил най-голям в Северна и Южна Америка, отчели повишение от 3,4% на тримесечна база. Те са следвани от Азиатско-тихоокеанския регион с 0,5%. Европа, Близкият Изток и Африка отчита спад от 0,2%.
На годишна база обаче всички региони регистрират ръст от 2,9% за пазарите като цяло.