Водещи световни инвеститори, сред които контролираната от Бари Стърнлихт Starwood Capital Group LLC и KKR & Co., се насочват към второкласните търговски центрове в САЩ заради по-високата доходност от инвестициите на фона на възстановяването на продажбите на дребно, съобщи Bloomberg.
Starwood и KKR още миналия месец обявиха, че придобиват второкласни молове в Щатите.
Pennsylvania Real Estate Investment Trust, базиран във Филаделфия фонд, който притежава точно такива активи, пък е най-добре представящото се дружество със специална инвестиционна цел тази година.
Засиленото търсене на търговски центрове от клас А през миналата година логично доведе до спад в доходността от инвестициите в първокласни търговски площи. Затова не е учудващ нарастващият интерес към второстепенните търговски центрове.
Подобряват се и условията за финансиране на инвеститорите, като кредиторите ставата все по-отворени да подкрепят сделки с второкласни молове в малки градчета.
Анализатори посочват, че инвеститорите се чувстват по-комфортно в условията на стабилизиране на американската икономика и перспективите за растеж пред второкласните търговски центрове.
Основни наематели в първокласните молове са луксозни брандове, които имат доста високи продажби. Във второкласните търговски центрове има повече свободни площи, а основни клиенти са по-масовите магазини. Точно те обаче имат изключително добри перспективи за ръст на продажбите.