IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Източна Европа e все по-сериозна част от експанзията на големите търговци

Лондон е бил най-атрактивната дестинация за разширение през 2011 г., а Алмати в Казахстан е бил най-привлекателният нов пазар

08:45 | 23.04.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Източна Европа e все по-сериозна част от експанзията на големите търговци

Все повече източноевропейски градове стават сериозна част от плановете за разширение на големите международни търговци, сочи нов доклад, получен от Investor.bg.

Според проучването на CBRE Москва, Киев и Варшава са били сред ключовите целеви пазари за търговците през 2011 г., съответно с 11, 9 и 6 нови играчи, влезли на съответния пазар.

Търговците са насочили своята активност към онези пазари, които имат най-стабилна икономика и предлагат най-добра възможност за ръст.

Алмати в Казахстан е бил най-привлекателният нов пазар за търговците през изминалата година с 18 нови вериги, които са отворили своя първи обект там. Това се дължи до голяма степен на мащабни инфраструктурни подобрения и отварянето на нови търговски центрове. Наред с тези фактори голямо значение е изиграло и стъпването на марките на Inditex през 2010 г., което е окуражило други вериги да стъпят на пазара.

Като цяло търговците са отваряли врати на редица пазари, като 74% от страните, включени в проучването са с поне един нов търговец на пазара. Цялостното присъствие на всички търговски вериги на всички пазари се е повишило с 2,1%, или ниво, подобно на това от 2010 г. Това показва, че веригите продължават с експанзията на своите мрежи въпреки трудните пазарни условия.

Европа е била най-привлекателният регион, представлявайки 48% от новите играчи, следвана от Близкия Изток и Африка с 22% и Азия с 14%. Северна Америка е представлявала 8%.

Лондон заема водеща позиция като най-атрактивна дестинация за разширение (както за нови, така и за съществуващи вериги) през 2011 г. Общо 56% от всички търговци, участващи в проучването, са отворили обекти в британската столица. Лондон е бил облагодетелстван от „минибум“ в разходите на туристите през 2011 г.

Дубай с 54% се нарежда на второ място, следван от Ню Йорк с 44%, Москва с 43,2% и Париж с 43%.

По отношение на отделните страни като цел за разширяване за търговците, Великобритания заема лидерското място с 56,7%, следвана от ОАЕ с 53,1% и САЩ с 50,3%.

Топ 10 най-атрактивни градове за търговците  

  Град Дял, %
1 Лондон 55,5
2 Дубай 53,8
3 Ню Йорк 43,9
4 Москва 43,2
4 Париж 43,2
6 Хонконг 40,5
7 Мадрид 39,9
8 Кувейт 39,5
9 Барселона 39,2
10 Сингапур 38,9

Източник: CBRE

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:26 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още