До края на това десетилетие в 50-те основни второстепенни и третостепенни градове в Китай ще бъдат построени над 80 млн. кв. м съвременни търговски площи и близо 30 млн. кв. м първокласни офиси, прогнозира Jones Lang LaSalle в нов доклад, озаглавен "Китай 50: Петдесет пазара на имоти, които имат значение".
Компанията посочва, че най-големи възможности в сектора ще предлагат търговските имоти, като сериозни шансове за печалба ще има и в логистичния бранш.
Девет от населените места, определени като градове в преход, се открояват от останалите: Чънду, Чунцин, Далиен, Ханджоу, Нандзин, Шънян, Суджоу, Тиендзин и Ухан. Те бързо вървят към зрялост и като големи и разнообразни отворени икономики създават дълбочина в редица сегменти от пазара на имоти.
Водещият пазар на имоти сред групата е Чънду, а най-бърз напредък бележат Чунцин, Шънян и Тиендзин.
Според Кей Кей Фън, управляващ директор на Jones Lang LaSalle за Китай, новите градове в "Китай 50" се трансформират с невиждана скорост от мащаба на строителството и напредъка на икономическото развитие. "Именно те са градовете, които според нас ще заемат водещи позиции през следващото десетилетие и ще създадат възможности отвъд добре познатите първостепенни градове", посочва той.
Майкъл Клибанер, който оглавява отдела за изследвания на Jones Lang LaSalle в Китай, допълва, че тези 50 града се очаква да допринесат за 12% от глобалния икономически растеж през следващите десет години, като сред тях са и десетте най-бързо нарастващи големи градове в света.
Експертите прогнозират интересът на институционалните инвеститори към бизнес имотите в "Китай 50" също да се увеличава. Този интерес ще е съсредоточен в търговския сектор, който осигурява най-големи възможности заради силния ръст на средната класа и очакванията населението на тези градове да се удвои до над 125 млн. души до средата на сегашното десетилетие, допълва Фън.
Сериозни възможности има и в логистичния бранш, където е налице остър недостиг на активи. Перспективите там ще се подобрят още повече заради доброто развитие на транспортната инфраструктура, ръста в търговията на дребно и изместването на производствената база на Китай към вътрешността на страната.