IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Инвестициите в търговски имоти в Европа са надвишили 37 млрд. евро през 2011 г.

Най-сериозен е интересът към първокласните площи в Германия, Скандинавските страни, Централна и Източна Европа, сочи консултантска компания

10:55 | 26.01.12 г.
Инвестициите в търговски имоти в Европа са надвишили 37 млрд. евро през 2011 г.

Инвестициите в търговски имоти в Европа продължават да нарастват въпреки дълговата криза.

Данни на CB Richard Ellis (CBRE) показват, че през четвъртото тримесечие на миналата година инвестициите в търговски площи на Стария континент са достигнали 9,4 млрд. евро. За цялата 2011 г. в сегмента са инвестирани 37,2 млрд. евро.

Консултантската компания припомня, че през последните три месеца на миналата година са се сключили редица сериозни сделки с търговски центрове, няколко от които са на стойност над 400 млн. евро.

Morgan Stanley придоби един от най-перспективните търговски центрове в Санкт Петербург, като сделката е за повече от 800 млн. евро. AMF пък инвестира над 950 млн. евро в търговски площи в Стокхолм и Мюнхен.

Най-сериозен интерес за инвеститорите представляват първокласните търговски имоти в Германия, Скандинавските страни, Централна и Източна Европа.

През миналата година в Германия са се сключили сделки с търговски имоти за 11 млрд. евро. Делът на инвестициите в търговски площи в страната от общите инвестиции в бизнес имоти пък е нараснал до 48% през 2011 г. спрямо 42% през 2010 г.

Според Джон Уелам, който оглавява звеното на CBRE за инвестиции в търговски имоти в Европа, най-атрактивни за инвеститорите ще бъдат някои от източно- и централноевропейските пазари заради добрите икономически перспективи и цени.

„Младите развиващи се икономики имат огромен потенциал, особено след като Русия започна да се превръща във все по-международен пазар, а инвеститорите започнаха да разширяват интереса си извън Москва и Санкт Петербург“, коментира Уелам.

Според Ройтерс интересът към първокласните търговски площи в Източна Европа се дължи на желанието на търговците да се възползват от покупателната способност на бързо разрастващата се средна класа в Централна и Източна Европа. Затова е изключително силен интересът на големите международни търговски марки и вериги към пазарите в Полша, Чехия и Русия.

Агенцията, която се позовава на същия доклад на CBRЕ за инвестициите в търговски имоти, отбелязва, че секторът в Централна и Източна Европа е привлякъл една трета от 116-те млрд. евро, инвестирани в бизнес имоти в Европа през 2011 г. Пазарите в Централна и Източна Европа пък са привлекли 13% от инвестициите в търговски площи на континента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:54 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още