Веригата хипермаркети Пикадили, която миналата година бе придобита индиректно от белгийската Delhaize, планира да затвори шест от супермаркетите си у нас през 2012 г., съобщиха от веригата.
Тези планове са част от глобалната стратегия за оптимизация на дейността на новия собственик.
Затворените обекти ще бъдат с марките „Пикадили“ и „Пикадили Експрес“, в Русе Стара Загора, Ямбол, Варна, както и два магазина в Пловдив.
Два от супермаркетите ще бъдат затворени още тази седмица. Наред с това компанията планира да закрие и единствения си обект от формата „Темпо“, за който се предвижда да прекрати дейност до края на годината. В края на 2010 г. компанията смяташе да инвестира над 100 млн. евро в този формат.
„В момента се проучват варианти за бъдещето на единствения хипермаркет под този бранд в България“, коментират от компанията.
Като причина за затварянето са посочени „ниските показатели“ на въпросните хипермаркети, които са част от общо 164 обекта на белгийската верига в САЩ и Европа, които ще бъдат закрити. Други 64 пък ще бъдат трансформирани.
“Тези решения бяха изключително трудни, имайки предвид влиянието, което оказват на нашите служители, клиенти и партньори [...]”, казва Ерикян Лантинк, Главен оперативен директор на Delhaize Bulgaria.
От компанията уточняват, че в резултат на закритите магазини 99 служители от Русе, Стара Загора и Ямбол ще бъдат освободени. На служителите от Пловдив и Варна ще бъде предоставена възмoжност за преместване в други обекти на компанията в съответния град.
Белгийската Delhaize
Веригата Delhaize планира общо да затвори 20 магазина в Югоизточна Европа, включително у нас, Сърбия и Босна и Херцеговина.
Наред с това от веригата казват, че планират да откриват и нови магазини у нас за в бъдеще. През 2012 г. компанията смята да открие общо между 200 и 300 магазина по света и да инвестира над 800 млн. евро. Други 200 магазина ще бъдат трансформирани.
Delhaize отчете ръст от 4,6% в приходите на цялата верига за 2011 г., които достигнаха 21,1 млрд. евро. Ръст бе 2,4% ако в резултатите не се смятат продажбите на сръбската Maxi – собственик на Пикадили.
От компанията отчитат стабилен ръст на приходите в Югоизточна Европа и Азия, които нарастват с над 32%. Резултатите от последното тримесечие на 2011 г. в САЩ и Белгия са били „разочароващи“ поради пониженото потребление вследствие на несигурната макроикономическа обстановка, казват от компанията.