IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Икономическите сътресения не спират експанзията на глобалните търговци

Италия е най-предпочитаният пазар за разширяване за търговците през 2012 г.

15:27 | 21.11.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка: sxc.hu</p>

Снимка: sxc.hu

Мащабните програми за експанзия през 2012 г. са все още в плановете на международните търговци, въпреки затруднената потребителска среда и ръста на онлайн търговията, сочи нов доклад.

Общо 71% от международните търговци планират да отворят над пет магазина в Европа, Близкия Изток и Африка до края на 2012 г., като 20% от търговците смятат да отворят 40 магазина и повече, в сравнение с 18% през 2011 г. Това сочи проучването на консултантската компания CB Richard Ellis Limited (CBRE), с което Investor.bg разполага.

Според него търговците се целят в редица държави, както в развитите, така и в новите пазари. Въпреки това фокусът им е насочен основно към държави, на които вече имат присъствие – подобно на тяхната стратегия през 2011 г.

За първи път Италия оглавява класацията на най-предпочитан пазар, в сравнение с осмо място през 2011 г. Тя е следвана от Германия, Русия, Испания и Франция, които формират челната петица с 30% от търговците, планиращи магазини във всяка една от страните.

В Германия, Великобритания, Франция и Испания, които бяха предпочитаните пазари през последните години, много от търговците сега търсят нови възможности.

Значителен ръст отчитат и пазарите от Близкия Изток като Саудитска Арабия, Кувейт и Катар, привличайки интереса на поне 15% от търговците.

Въпреки че интересът им е насочен към богат набор от пазари, търговците все още се стремят да намалят риска. Над половината от тях (52%) планират да отворят магазини в нови градове, но в пазари, на които вече имат присъствие. Расте също и броят на търговците, планиращи нови магазини в градове, в които вече имат такива.  Техният дял нараства до 17% от 9% в миналогодишното проучване.

Въпреки предпазливостта близо една трета от търговците планират да навлязат на нови пазари през 2012 г.

„Търговците трябва да се справят с по-затруднен потребителски пазар, отколкото се очакваше през 2011 г. и предприемането на предпазлив подход се оказа разумен ход“, коментира Питър Голд, директор Трансгранична търговия за Европа, Близкия Изток и Африка в CBRE.

„Кризата в еврозоната засегна инвестиционните решения във всички индустрии, като търговията не е изключение. Въпреки това, това не спря търговците да търсят нови възможности през 2012 г. Напротив – плановете за екзпанция през 2012 г. са точно толкова мащабни, както бяха и през 2011 г.“, добавя той.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:59 | 20.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още