Инвестициите в търговски имоти в Италия нарастват през третото тримесечие въпреки кризата в страната, показват резултатите от ново изследване на консултантската компания Savills, цитирано от онлайн изданието Property EU.
Подобна тенденция е регистрирана на пазарите в Германия, Полша и Холандия.
Според консултантската компания в Италия над 58% от инвестиционните сделки в периода юли-септември са били в търговския сегмент. В Германия този дял е бил 52%, в Полша - 49%, а в Холандия – 35%.
На годишна база през третото тримесечие растежът на инвестициите в сегмента в Италия е 70%. За сравнение, на по-стабилния германски пазар е отчетено увеличение от 50%.
Въпреки това резултатите от изследването показват общ спад на средните инвестиции в търговски имоти в Европа от 34% до 25% от общия им обем през третото тримесечие на 2011 г. От Savills обаче смятат, че това е отражение на липсата на възможности за инвестиции в луксозни търговски площи, а не на загуба на интерес от страна на инвеститорите.
Джил Уилкокс, ръководител на отдела за трансгранични инвестиции в Европа на компанията, обяснява, че "интересът от страна на инвеститорите към търговски активи в Европа непрестанно се засилва, особено на ключовите ликвидни пазари“.
Уилкокс пояснява, че през първото полугодие търсенето е било по-скоро опортюнистично, а през второто водеща е била предпазливостта заради влиянието на кризата.