Наемите на търговски площи в азиатско-тихоокеанския регион са скочили през третото тримесечие заради силните вътрешни разходи в Китай, търсенето от страна на световни марки и свитото предлагане на свободни площи.
Това съобщи компанията за недвижими имоти CBRE Group Inc., цитирана от Bloomberg.
Наемите на търговски площи в региона са се повишили със 7% през третото тримесечие на годишна база и с 2,4% спрямо предходните три месеца, показва индексът на компанията, който следи наемите на първокласни имоти в азиатско-тихоокеанския регион.
"Най-добрите локации продължават да бъдат изключително търсени от международни компании за търговия с луксозни стоки, които или искат да разширят присъствието си в региона, или да навлязат в него", коментира Джош Лудън, регионален директор на CBRE, отговарящ за услугите, свързани с търговските имоти.
Частното потребление в Хонконг е нараснало с 8,8% на годишна база през третото тримесечие, най-вече благодарение на покупките от страна на туристи от континентален Китай. В Австралия пък предстои отваряне на магазини на LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, Chanel SA и Gucci Group NV.
Наемите на търговски обекти с топ локации в Мелбърн са се покачили с 25% през третото тримесечие спрямо същия период на миналата година, което е най-големият ръст в азиатско-тихоокеанския регион. Втората позиция се заема от Хонконг, където увеличението е от 24%. На трето място е Пекин, където е измерен скок от 20%.