Над една трета от търговските площи в някои от второстепенните градове в страната бяха празни към края на второто тримесечие на 2011 г., сочи информацията на инвестиционния фонд European Convergence Development Co PLC (ECDC), който има няколко проекта за молове в страната.
Делът на свободните площи в столицата към периода е бил 6,5%, казват от фонда.
София остава основният фокус на търсенето на нови площи от страна на международните модни марки, като интересът към по-малките градове остава слаб.
Основното търсене идва от страна на търговците на хранителни продукти, а натиск за понижаване цените на наемите продължава.
Инвестиционната активност в търговския сегмент в страната остава ограничена въпреки повишения интерес. През периода бяха сключени няколко сделки, чийто обем бе 120 млн. евро през второто тримесечие и 160 млн. евро за полугодието.
Това представлява рязък ръст в сравнение със същия период на миналата година, който се дължи основно на придобиването на два актива от страна на инвестиционната компания Europa Capital. През февруари тя купи Retail Park Plovdiv за 20 млн. евро, а по-късно през годината придоби и Mall of Sofia за над 100 млн. евро.
Сред другите сделки бяха и придобиването на активи на веригите Praktiker и Piccadilly в София и Варна.
ECDC има проекти за молове в Пловдив, Русе, Сливен и Бургас.