IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кои са доходоносните инвестиционни възможности на пазара на търговски площи?

Първокласните активи на пазара на търговски площи остават перспективна инвестиция, а почитателите на рисковите инвестиции могат да подберат атрактивни второкласни активи за своите вложения

11:06 | 28.09.11 г.
Кои са доходоносните инвестиционни възможности на пазара на търговски площи?

Първокласните търговски площи ще продължат доброто си представяне на пазара. До 2014 г. може да се очаква възстановяване за определени второкласни локации. Около това мнение се обединиха участниците в ежегодната конференция BCSC conference, която се проведе в Манчестър, Великобритания, пише Property Magazine.

„Най-силен е инвеститорският интерес към първокласни търговски площи, най-вече от страна на презокеански компании и британски институционални инвеститори“, коментира Чарли Барк от консултантската компания Cushman&Wakefield.

Той отбелязва, че добрите второкласни активи също имат бъдеще. Те биха могли да осигурят добър доход, дават възможности за диверсифициране на доходите на инвеститорите, както и за добавяне на стойност чрез активен мениджмънт.

„При един внимателен избор именно второкласните търговски имоти биха могли да се представят отлично на пазара в средносрочен план. В унисон с тези прогнози напоследък се забелязва засилване на транзакциите в сегмента. Очакваме тази тенденция да не се промени през следващата година“, допълни Чарли Барк.

Андрю Рич от Henderson Property заключи, че първокласните търговски центрове остават добра инвестиция с висок доход. „Ако обаче имате по-висок апетит за риск, за вас са възможностите, които разкриват второкласните активи. При тези обстоятелства ключов за инвеститора е изборът на активите, в които да направи вложение“, коментира той.

Според доклада Retail 2020 на Jones Lang LaSalle след 2018 г. някои търговски центрове на определени пазари ще бъдат абсолютно непродаваеми. До 30% от търговските площи на развитите пазари вече са остарели.

Джеймс Браун, който оглавява звеното за пазарни проучвания в Европа и Близкия Изток на пазара на търговски площи на консултантската компания, смята, че въпреки различията между отделните държави и градове в региона, цялостната перспектива за икономическия растеж до 2015 г. е доста мрачна.

„Потребителското доверие в Европа е ниско и потребителските разходи ще останат слаби на фона на все по-жестоките икономически програми за съкращаване на разходите, които възприемат някои страни“, посочва той.

Браун отбелязва, че е изключително важно собствениците на търговски центрове, както и самите търговци, да подготвят ясна стратегия за преминаване през бурята, така че след като средата се подобри – растежът да кацне и на тяхното рамо.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:59 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още