IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Търговският сегмент в Европа губи привлекателност с нагорещяването на пазара

Десетилетие на промени очакват сегмента на търговски площи в Европа, смятат специалисти

11:14 | 08.09.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Изглед от търговски център в Полша. <em>Снимка: Galeria Mokot&oacute;w</em></p>

Изглед от търговски център в Полша. Снимка: Galeria Mokotów

Сегментът на търговски площи може би беше най-устойчивият по време на спада, но сега започва да изпитва все повече затруднения, смятат специалисти.

Цените на първокласните търговски центрове в някои части на Европа започват да „полудяват“, казва, цитиран от PropertyEU, Александър Ото, изпълнителен директор на германската ECE Projektmanagement, по време на конференцията за имоти EPRA, която се проведе наскоро в Лондон.

“Германия е добре, но Полша е изцяло свръх нагорещена”, предупреждава той.

Представители на компанията, специализирана в областта на търговски имоти, Unibail-Rodamco, са изразили мнение, че в сегмента има повече продавачи, отколкото купувачи.

Ото обаче е поставил това изказване под съмнение, като е заявил, че на пазара има огромен обем от капитал от пенсионни фондове, застрахователни компании и държавни фондове, който се очаква да тласка цените нагоре.

„Съмнявам се, че цените ще паднат“, смята той.

Според Франсис Салуей, изпълнителен директор на Land Securities, търговският сегмент е изправен пред десетилетие на промени след 20 години, през които на практика ръстът в наемите не спря.

„Следващите 10 години ще бъдат променливи, в самия търговски сегмент и в търговските имоти ще има много промени“, коментира той.

Салуей прогнозира, че на британския пазар, който е основен за Land Securities, ще има някои постоянно губещи, особено при второстепенните имоти, но добавя, че ще има също и редица възможности.

“Това, от което се интересуваме, е да отделим житото от плявата и да разберем кои региони ще продължат да предоставят значително предложение за голяма част от населението. Може да не са изключителни, но ще играят важна роля. Ще се радваме да инвестираме там.”

Изпълнителният директор на Allianz Real Estate Оливие Пиани обаче изтъква, че в Европа е изключително трудно да се придобият големи единични активи.

По думите на Гийом Поатринал, изпълнителен директор на Unibail-Rodamco, в Европа като цяло все още има недостиг на предлагането на търговски центрове, особено в сравнение със САЩ и Азия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:21 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още