Пазарът на недвижими имоти в САЩ, с всичките си спадове и възходи, е в центъра на вниманието на анализаторите от няколко години. Въпреки че повечето новини около него са лоши, има и един разведряващ факт: неомъжените жени са се превърнали в голяма сила на пазара на недвижими имоти. Според данни на Националната асоциация на брокерите на имоти на САЩ, цитирани от MSNBC, през миналата година неомъжените жени са били 20% от всички купувачи, а пък на ергените са се падали 12% от общата бройка.
На какво се дължи разликата между дела на мъжете и този на жените? Като че ли никой не може да каже със сигурност. Според някои анализатори причината е, че идеята за дом резонира толкова силно при жените. Независимо от семейното си положение, жените искат да се приберат вкъщи от работа на място, което е тяхно.
Според Съвместния център за жилищни изследвания трите основни причини за рекордния брой на неомъжените жени, купуващи жилища, са: за да се преместят по-близо до работното си място или семейството; защото имат нужда от повече пространство; и водещата причина: защото имат силно желание чисто и просто да свият гнездо.
Брокерите на имоти и строителите не оставят този факт незабелязан. В новото строителство предприемачите прибавят екстри като допълнителни устройства за сигурност, изискани кухни и дворове, които не изискват почти никаква поддръжка.
За редица необвързани млади хора моментът за първата голяма покупка е назрял. Лихвите са исторически ниски и се очаква да се задържат на тези нива поне в близко бъдеще, твърди Националната асоциация на строителите на жилища на САЩ.
"Занимавам се с недвижими имоти от доста време и това е най-добрият пазар, който някога съм виждала за купувачите", казва Джан Грей, брокер от Северна Каролина, специализирана в имоти на юг от Сан Франциско. "Лихвите са супер ниски и не вярвайте на хора, които твърдят, че е трудно да се изтегли кредит. Просто нещата не са като преди, когато банките даваха пари на всеки, който има пулс", допълва тя.
Грей е продавала жилища както на семейства, така и на необвързани мъже и жени и твърди, че неомъжените жени са сред най-развълнуваните и най-добре запознатите с обстановката клиенти. "Повечето от тях са се подготвили адски добре и знаят какво търсят", твърди тя.
Като неомъжена жена, Грей знае колко е хубаво сама да си свиеш гнездо. "Когато жените купуват жилище заедно с мъж, аз винаги като че ли гледам да се съобразя с него: нуждата му от гараж или пък работно място. Когато жените купуват за себе си, те се вълнуват, че ще могат да превърнат мястото в нещо, което отразява тяхната същност - те знаят, че дори могат да боядисат банята в розово, ако искат!"